اعضای شورای امنیت درباره پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی چه گفتند؟

نشست اضطراری درباره عملیات وعده صادق؛

اعضای شورای امنیت درباره پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی چه گفتند؟

نمایندگان کشور های مختلف در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان با هدف بررسی پاسخ ایران به حمله اسراییل به کنسولگری تهران در دمشق، از تشدید تنش ها در منطقه ابراز نگرانی کردند و خواستار خویشتنداری همه طرف ها شدند.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری نادیاتور، سفیر و نماینده گویان در شورای امنیت سازمان ملل متحد بعنوان نخستین سخنران عضو شورای امنیت سازمان ملل در این نشست گفت: نه جهان و نه خاورمیانه «نمی توانند جنگ دیگری را تحمل کنند» و مطمیناً غیرنظامیان بازهم باید هزینه یک درگیری دیگر را بپردازند و «خشونت باعث خشونت می شود.»

سفیر و نماینده سیرالیون در سازمان ملل نیز به «مسیر خطرناکی» که اکنون منطقه خاورمیانه با آن مواجه است، که بسیار فراتر از مرز های منطقه را به خطر می اندازد اشاره کرد. او «حملات تلافی جویانه» را که مطابق با حقوق بین الملل حقوق بشر نیست، محکوم کرد.

نماینده سیرالیون خشونت را رد کرد و از تعهدات تازه برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات حمایت کرد. این کشور خواستار استفاده کامل از دفاتر دبیرکل سازمان ملل برای کاهش تنش است.

سفیر و نماینده اسلوونی در سازمان ملل نیز در جریان نشست شورای امنیت در سخنانی از تشدید تنش های اخیر ابراز تاسف کرد و یادآور شد که همه کشور های عضو سازمان ملل متحد در قبال حقوق بین الملل حقوق بشر و ترویج صلح تعهدات یکسانی دارند.

سفیر اسلوونی تصریح کرد: اعضای سازمان ملل باید از اقدامات تلافی جویانه بعدی خودداری کنند. از همه طرف ها می خواهیم به جای حملات تلافی جویانه از گفتگو و دیپلماسی استفاده کنند.

نماینده اسلوونی در سازمان ملل گفت: ما این سطح از بالا رفتن تنش ها را مورد انتقاد قرار می دهیم و از بازیگران منطقه می خواهیم حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند. ما قویا حمله جمهوری اسلامی به اسراییل را محکوم می کنیم. این تنش ها می تواند جنگ را به ابعاد غیرقابل پیش بینی بکشاند.

رابرت وود معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در این نشست مدعی شد: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست. اقدامات ما کاملاً جنبه دفاعی داشت.

معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل در ادامه این ادعا افزود: سازمان ملل موظف است که اقدامات ایران را بی پاسخ نگذارد. آمریکا اقدامات بیشتری را برای پاسخگو ساختن ایران در سازمان ملل بررسی خواهد کرد و ایران مسیول هر اقدام بعدی خواهد بود.

معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل درباره عملیات وعده صادق ایران علیه اسراییل مدعی شد: این عملیات تهدیدی برای اسراییل و کشور هایی مثل اردن و عراق بود. حمله ایران برخلاف صلح بین المللی بود. از ایران و متحدانش می خواهیم حملات بیشتری انجام ندهند. در روز های آتی اقدام هایی را برای پاسخگوکردن ایران انجام می دهد. 

این دیپلمات آمریکایی در حالیکه واشنگتن مانع صدور بیانیه محکومیت حمله اسراییل به کنسولگری ایران در سوریه از سوی شورای امنیت شد، افزود که محکومیت صریح ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل مورد نیاز است.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعا های آمریکا ادامه داد: ایرانی ها با مسلح کردن حزب الله ناقض قطعنامه های شورای امنیت هستند. ایران به روسیه پهپاد داده و قوانین بین المللی را نقض کرده است. ایران برخی شناور ها را در خلیج فارس توقیف کرده است. ایرانی ها حملۀ هفتم اکتبر را محکوم نکردند.

معاون نمایندگی فرانسه در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت همسو با آمریکا گفت: حمله بی سابقه ایران را محکوم می کنیم و از شورای امنیت می خواهیم برای برقراری آرامش در منطقه تلاش کند.

این دیپلمات فرانسوی در یک تناقض گویی آشکار از سویی از این گفت که از بالا رفتن تنش ها باید جلوگیری کنیم و از سوی دیگر اعلام کرد که بر دفاع از اسراییل تاکید می کنیم.

نماینده فرانسه در سازمان ملل گفت: ما خواستار حفظ امنیت اسراییل و شرکایمان در منطقه هستیم.

 نماینده ژاپن در سازمان ملل نیز گفت: ما نگران عواقب حمله ایران به اسراییل هستیم، زیرا همه را در معرض خطر قرار می دهد. ما از همه طرف ها می خواهیم که تشدید تنش ها را محکوم کنند و حداکثر خویشتن داری را اعمال کنند

معاون نمایندگی الجزایر در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت گفت: ما بر سر دوراهی قرار داریم، یا باید قوانین بین المللی را رعایت کنیم یا وارد هرج و مرج شویم. هرگونه حمله به رفح کاملا غیرقابل قبول است و باید از آن اجتناب کرد.

معاون نمایندگی الجزایر در سازمان ملل ادامه داد: صلح و امنیت با توانمند ساختن مردم فلسطین برای استفاده از حقوق خود حاصل می شود. خاورمیانه شرایط حساسی را پشت سر می گذارد که همه را ملزم به پیروی از قوانین بین المللی می کند.

باربارا وود وارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز در نشست اضطراری شورای امنیت مدعی شد: ایران نقش بی ثبات ساز در منطقه دارد. حمله شب گذشته اولین حمله مستقیم ایران به خاک اسراییل بود. نیت ایران ایجاد آشوب در منطقه است.

سفیر انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: حمله بی مورد ایران به اسراییل که جان هزاران نفر را تهدید کرد، محکوم می کنیم.

نماینده انگلیس که همراه با آمریکا و فرانسه هنگام حمله اسراییل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه از صدور بیانیه محکومیت تل آویو جلوگیری کرده بود، گفت: لندن از امنیت اسراییل دفاع می کند. ما طرف ها را به خویشتن داری دعوت می کنیم.

اعضای شورای امنیت درباره پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی چه گفتند؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اعضای شورای امنیت درباره پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی چه گفتند؟" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اعضای شورای امنیت درباره پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی چه گفتند؟"، کلیک کنید.