امیرعبداللهیان در رایزنی با همتایان خود چه گفت؟

پاسخ ایران به تجاوز اسراییل؛

امیرعبداللهیان در رایزنی با همتایان خود چه گفت؟

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در شبکه ایکس، به تشریح رایزنی و گفت گو با همتایان خود در ادامه تحولات پیرامون عملیات «وعده صادق» پرداخت.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری نادیاتور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در پاسخ به تماس تلفنی «جوزپ بورل» مسیول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «سوبرامانیان جایشنکار» وزیر امور خارجه هند، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه و آقایان «سامح شکری» و «فیصل مقداد» همتایانم از مصر و سوریه، اقدام نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع مطابق ماده 51 منشور ملل متحد دانستم.

وی افزود: همچنین در گفتگو با «آنالنا بربوک»، «دیوید کامرون» و «یان بورگ» وزرای امورخارجه آلمان، انگلیس و مالت (به عنوان رییس دوره ای شورای امنیت) ضمن بیان اهمیت امنیت پایدار منطقه، روشن ساختم که ایران در مقابل هرگونه شرارت مجدد از سوی رژیم اسراییل و برای دفاع از امنیت و منافع ملی خود قاطعانه عمل خواهد کرد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: آخرین تحولات منطقه را نیز با «شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه دولت قطر و «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی به اشتراک گذاشتیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امیرعبداللهیان در رایزنی با همتایان خود چه گفت؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امیرعبداللهیان در رایزنی با همتایان خود چه گفت؟"، کلیک کنید.