تاتارستان و ایران در مسیر توسعه روابط قرار دارند

تاتارستان و ایران در مسیر توسعه روابط قرار دارند

رییس جمهور تاتارستان روسیه گفت: تاتارستان و ایران در مسیر توسعه روابط قرار دارند و هدف سفر هیات عالی رتبه تاتارستان به ایران ایجاد روابط نزدیک و دوستانه تر با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری نادیاتور؛ رستم نور گلوویچ مینیخانوف، رییس جمهور تاتارستان روسیه روز پنجشنبه در همایش بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و تاتارستان در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان افزود: از عوامل تاثیرگذار در پیشرفت روابط 2 کشور، پیشینه و پیوند های مذهبی است و در سفر به اصفهان، تحت تاثیر زیبایی این شهر و سطح توسعه استان اصفهان قرار گرفتم.

وی یادآور شد: سال 2020 ما جشن یک هزار و 100 سالگی ورود اسلام به تاتارستان را گرفتیم و گروه استراتژیک چشم انداز روسیه و جهان اسلام تاسیس شد که من ریاست آن گروه را بر عهده دارم.

مینیخانوف خاطرنشان کرد: تاتارستان و ایران فرهنگ غنی و پرباری در حوزه همکاری دارند، همچنین در سال های گذشته ارتباطات ما قوت بیشتری گرفته است که جای خرسندی دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون همکاران ایرانی ما در نشست ها و نمایشگاه های کشور روسیه حضور می یابند و از حضور و فعالیت آن ها بسیار خرسند هستیم.

رییس جمهور تاتارستان اظهارداشت: آمادگی داریم تا در قالب همکاری های صورت گرفته، درصدد گسترش روابط بیش از پیش تلاش کنیم.

مینیخانوف ضمن قدردانی از رییس جمهور و سایر مقامات ایران، بیان کرد: ما قدردان این روابط دوجانبه هستیم و ارزیابی بالایی از توسعه روابط نیز داریم.

به گزارش نادیاتور، همایش بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و تاتارستان در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان صبح و بعد از ظهر پنجشنبه با حضور رییس جمهور و وزیر کشور تاتارستان و استاندار اصفهان برگزار شد.

«رستم نورگلوویچ مینیخانوف» رییس جمهور تاتارستان روز چهارشنبه با همراهی هیاتی 50 نفره از وزیران و فعالان تجاری این منطقه روسیه به ایران سفر کرد.

رییس جمهور تاتارستان صبح امروز در همایش تجاری فرصت ها و چالش های تعاملات اصفهان و تاتارستان شرکت و پس از آن طی دیداری رسمی در خصوص گسترش روابط میان اصفهان و تاتارستان، با استاندار اصفهان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بازدید از برخی صنایع بزرگ و شهرک های صنعتی اصفهان نیز در برنامه های رییس جمهور تاتارستان روسیه در اصفهان است.

او روز گذاشته در تهران، با رییس جمهور کشورمان نیز دیدار داشت و ضمن ارایه گزارش مفصلی از برنامه های سفر خود به تهران، برگزاری نمایشگاهی از محصولات ایرانی در تاتارستان و دیگر جمهوری های روسیه را خواستار شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاتارستان و ایران در مسیر توسعه روابط قرار دارند" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاتارستان و ایران در مسیر توسعه روابط قرار دارند"، کلیک کنید.