خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان

خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان

قیمت های جهانی نفت خام طی مدت کوتاهی پس از آنکه رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه روز جمعه (31 فروردین) حملاتی ضعیف و بچه گانه را علیه ایران در استان اصفهان انجام داد، تا 3.5 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری نادیاتور، راشاتودی در گزارشی نوشت: هر دو شاخص نفت خام در معاملات اولیه بعد از حمله رژیم صهیونیستی بیش از 3 دلار در هر بشکه افزایش یافتند. تا ساعت 12:00 به وقت گرینویچ، معاملات آتی نفت خام برنت برای تحویل در ژوین 0.50 دلار کاهش یافت و به 86.63 دلار در هر بشکه رسید. قرارداد ماه می برای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) 0.43 دلار یا 0.52 درصد کاهش یافت و به 82.30 دلار در هر بشکه رسید.

یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با ای بی سی نیوز مدعی شد که رژیم صهیونیستی در بامداد روز جمعه به خاک ایران حمله ضعیف کرده است. الجزیره گزارش داد که تلویزیون دولتی ایران نیز این حملات را تایید کرده و پدافند هوایی فعال شده است. در این رابطه پرواز ها در چندین منطقه از جمله تهران و اصفهان به حالت تعلیق درآمد.

افزایش قیمت نفت توسط تحلیلگران به عنوان یک واکنش بدیهی بازار به نگرانی های فزاینده در مورد تشدید مجدد خصومت ها بین اسراییل و ایران تلقی می شود.

قیمت جهانی نفت

کلوین وانگ، تحلیلگر OANDA در سنگاپور، به رویترز گفت: «تبدیل ریسک ژیوپلیتیکی به یک محیط پرخطر در این مقطع با افزایش خطر اختلال در عرضه نفت حداقل در کوتاه مدت موجب افزایش حق بیمه می شود».

در اوایل این هفته، کارشناسان انرژی در بانک آمریکا هشدار دادند که یک جنگ همه جانبه بین رژیم صهیونیستی و ایران، که به طور اجتناب ناپذیری بر زیرساخت های انرژی تاثیر می گذارد و عرضه نفت خام ایران را مختل می کند، موجب می شود قیمت نفت خام بین 30 تا 40 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

افزایش تنش در منطقه همچنین می تواند کشتیرانی از طریق تنگه هرمز بین عمان و خلیج فارس را به خطر بیندازد. توجه به این نکته ضروری است که حدود یک پنجم کل عرضه نفت جهان از این مسیر حیاتی کشتیرانی عبور می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان"، کلیک کنید.