طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت

به گزارش خبرگزاری نادیاتور، آخرین گزارش ها از بازار طلا و سکه، از افزایش 50 هزار تومانی قیمت طلا و 286 هزار تومانی قیمت سکه حکایت دارد.

بر همین اساس، هر گرم طلای 18عیار رشد 50 هزار تومانی را تجربه کرد و به قیمت 3 میلیون و 712 هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش 286 هزار تومانی، 43 میلیون و 394 هزار تومان فروخته شد.

بنا به این گزارش، هر مثقال طلا در بازار 210 هزار تومان گران شده و به قیمت 16 میلیون و 78 هزار تومان رسید.

آن طور که روند بازار نشان می دهد، سکه بهار آزادی 415 هزار تومان، ربع سکه 100 هزار تومان و سکه گرمی هم 200 هزار تومان افزایش قیمت داشت. به این ترتیب، سکه بهار آزادی به قیمت 40 میلیون و 405 هزار تومان، نیم سکه 25 میلیون و 500 هزار تومان، ربع سکه 15 میلیون و 600 هزار تومان و سکه گرمی 7 میلیون و 200 رسید.

در این میان، حباب سکه امامی هم با افزایش 379 هزار تومانی، به 6 میلیون و 772 هزار تومان افزایش یافت.

اما افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه در حالی بود که در آغازین ساعات معاملات دیروز، قیمت ها در روندی نزولی قرار گرفته بود؛ به طوری که در لحظاتی، سکه امامی حتی به زیر کانال 43 میلیون تومان هم رفت.

به گزارش خبرگزاری نادیاتور، عملکرد یک هفته ای بازار سکه امامی، از ریزش 2.4 درصدی قیمت سکه امامی حکایت دارد. به این ترتیب، هر قطعه سکه امامی یک میلیون و 110 هزار تومان کاهش قیمت داشت. هر گرم طلای 18عیار هم در طول یک هفته گذشته 22 هزار و 800 تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا درباره وضعیت بازار سکه و طلا می گوید: در دو روز اخیر قیمت جهانی طلا تغییری نکرده؛ این در حالی است که تا روز جمعه قیمت اونس به دلیل تنش های خاورمیانه با صعود همراه بود. برخلاف این روند، قیمت ارز در بازار کاهش یافتو همین عامل باعث شد از روز شنبه قیمت طلا و سکه به نسبت پایان هفته گذشته سیر نزولی داشته باشد.

وی می افزاید: در مجموع روند دو روز اول هفته قیمت ها کاهشی بود و با توجه به ثباتی که در بازار ایجاد شده، دادوستدها نیز روال عادی دارد، تقاضای کاذبی در بازار وجود ندارد و حباب سکه تغییرات مختصری داشته است.

کشتی آرای در گفت وگویی در پیش بینی از آینده بازار طلا عنوان می کند: در یک هفته اخیر با توجه به آرامش موجود در بازار یک ثباتی ایجاده شده است اما این روزها نمی توان بازار را پیش بینی کرد.

223225

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت"، کلیک کنید.