قانون صادرات تراشه آمریکا صدای اعتراض چین را درآورد

قانون صادرات تراشه آمریکا صدای اعتراض چین را درآورد

چین از تشدید قوانین صادرات تراشه توسط ایالات متحده انتقاد و تاکید کرده این اقدام قوانین جهانی صادرات را نقض می کند و به مشتریان نیز ضرر می رساند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری نادیاتور به نقل از رویترز، چین از تشدید قوانین ایالات متحده درباره صادرات نیم هادی انتقاد کرده و گفته است که این قوانین موانع بیشتری برای تجارت و عدم اطمینان بیشتر در صنعت تراشه ایجاد کرده است.

دولت بایدن هفته گذشته قوانینی را با هدف سخت تر کردن دسترسی چین به تراشه های هوش مصنوعی و ابزار های ساخت تراشه، اصلاح کرد که بخشی از تلاش بزرگ تر برای محدود کردن صنعت تراشه سازی پکن به دلیل نگرانی های امنیت ملی است.

صنعت نیمه هادی و تراشه ها یکی از پردرآمدترین صنایع در دنیا است که به دلیل کاربرد های گسترده ای که دارند، تضمین کننده عملکرد مطلوب سایر صنایع نیز هستند؛ بنابراین حضور در این بازار به اولویت بسیاری از کشور های دنیا تبدیل شده است.

ایالات متحده مفهوم امنیت ملی را گسترش داده، قوانین را بازنگری کرده و اقدامات کنترلی را تشدید کرده است. 

سخنگوی وزارت بازرگانی چین در پاسخ به سوال یک خبرنگار شرح داده، این اقدام ایالات متحده “به طور جدی بر همکاری دوجانبه سودمند بین شرکت های چینی و خارجی تاثیر می پ گذارد و به حقوق و منافع مشروع آنها لطمه می زند. اگرچه چین قاطعانه با این امر مخالف است. 

مقام دولتی چین تاکید کرده: چین آماده همکاری با همه طرف ها برای تقویت همکاری های سودمند متقابل و ارتقای امنیت و ثبات صنعت جهانی نیم رسانا و زنجیره تامین است.

این اقدام اخیر ایالات متحده در تنظیم قوانین صادرات تراشه که به گفته آنها هدف حفظ امنیت ملی است، به نقض توافقات بین المللی مبنی بر آزادی تجارت و همکاری بین کشور ها منجر می شود. چین این تدابیر را به عنوان یک اقدام تحریمی علیه شرکت های چینی توصیف کرده است که تبعات ناخوشایندی برای صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات در چین به دنبال دارد.

این انتقادات از سوی چین پس از افزایش تنش ها بین دو کشور درباره فناوری و تجارت به میان آمده است. این تعداد از تنش ها از تصمیم آمریکا برای محدود کردن واردات تراشه ها از چین و سایر کشور ها به دلیل شکایت های امنیتی مربوط به شرکت های فناوری چینی به ویژه شرکت هایی مانند هواوی و فنگ وی است. 

چین تاکید می کرد که این تدابیر صادرات تراشه همچنین باعث نابودی نظام تجارت جهانی و ضرر و زیان جدی برای مشتریان می شود. این انتقادات نشان می دهد که تنش ها بین چین و ایالات متحده در زمینه فناوری هرچقدر افزایش یابد، به همان میزان بر تجارت جهانی و صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیرگذار است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قانون صادرات تراشه آمریکا صدای اعتراض چین را درآورد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قانون صادرات تراشه آمریکا صدای اعتراض چین را درآورد"، کلیک کنید.