همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد

نادیاتور/همدان رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افتتاح آزمایشگاه ژنتیک پیشرفته استان در هفته سلامت خبر داد.

دکتر محمدمهدی مجذوبی دوشنبه 3 اردیبهشت در آیین افتتاحیه مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحبت در همدان، اظهارکرد: در گذشته مردم برای انجام آزمایش های ژنتیک پیشرفته به تهران و استان های دیگر مراجعه می کردند که با این افتتاح در این مرکز آزمایش های ژنتیک با تعرفه دولتی انجام خواهد شد و این امر تاثیر بسزایی بر کاهش وقت و هزینه مردم دارد.

 وی با بیان اینکه امروز مرکز خدمات جامع سلامت مرحوم سلطانی پس از چهار سال در زمینی به متراژ 600 مترمربع به بهره برداری می رسد، مطرح کرد: هزینه ساخت این پروژه 11 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که 500 میلیون از هزینه ساخت پروژه توسط خیر نیک اندیش پرداخت شده است.

مجذوبی با بیان اینکه 20 هزار نفر از جمعیت استان همدان از خدمات درمانی و بهداشتی مرکز جامع سلامت مرحوم سلطانی بهره مند می شوند، اضافه کرد: در این مرکز خدمات مامایی، مراقبین سلامت، زنان و زایمان، تغذیه، روان شناسی، دندانپزشکی، پزشک عمومی و … ارایه می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متخصصان تغذیه و رژیم درمانی در کلینیک تغذیه دانشگاه همه روزه آماده خدمت رسانی به مردم هستند، از افتتاح کلینیک دندانپزشکی کودکان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان خبر داد و یادآور شد: تجهیزات و امکانات مورد نیاز بخش دندانپزشکی خریداری و نصب شده است و این کلینیک به زودی افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افتتاح و بهره برداری مرکز سلامت روانی، اجتماعی جامع نگر سراج گفت: تمام بیمارانی که نظر سلامت روان در سطح یک قرار دارند، می توانند از خدمات این مرکز بهره مند شوند در ضمن مرکز جامع سلامت خانواده نیز در هفته سلامت افتتاح و بهره برداری شد و خدماتی همچون مشاوره های حین ازدواج، طب کار و … در این مرکز ارایه می شود.

وی خاطرنشان کرد: شش واحد منزل مسکونی ویژه متخصصان در راستای جذب و افزایش پزشک متخصص در شبکه بهداشت شهرستان تویسرکان در نظر گرفته شده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز با اشاره به افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحبت گفت: کلنگ این پروژه در دو طبقه در سال 1396 بر زمین زده شد و در اسفندماه سال 1403 ساخت این پروژه به اتمام رسید.

دکتر محمد ربیع یگانه با بیان اینکه یک میلیارد تومان هزینه خرید تجهیزات این مرکز شده است، یادآور شد: 15 نفر نیروی انسانی در مرکز مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به افتتاح مرکز سلامت روانی، اجتماعی جامع نگر سراج، گفت: بیش از دو میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همدان هزینه ساخت این مرکز شده است.

ربیع یگانه با بیان اینکه تمام بیماران که نظر سلامت روان در سطح یک قرار دارند می توانند از خدمات این مرکز بهره مند شوند، اذعان کرد: بیش از 700 میلیون تومان هزینه خرید تجهیزات این مرکز شده است.

وی در ادامه با اشاره به کلنگ زنی مرکز خدمات جامع سلامت امام سجاد(ع) و با بیان اینکه این پروژه در دو بلوک در چهار طبقه ساخته خواهد شد، مطرح کرد: در بلوک یک این مرکز جامع سلامت امام سجاد (ع) و پایگاه صدف ساخته خواهد شد و بیش از 19 هزار و 500 نفر از مرکز بهره مند می شوند.

ربیع یگانه با اعلام اینکه مرکز سلامت خانواده در بلوک دیگر این مرکز ایجاد خواهد شد، بیان کرد: خدماتی همچون مشاوره های حین ازدواج، طب کارآموزش خانواده ها… در این مرکز ارایه می شود.

به گزارش نادیاتور، در سومین روز از هفته سلامت سه مرکز بهداشتی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان سرپرست مرکز بهداشت شهرستان و مسیولان ستادی و بهداشتی افتتاح و کلنگ زنی شد.

پایان خبر نادیاتور 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد"، کلیک کنید.