پودر گانودرما برای کبد چرب

گانودرما به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان باعث ترمیم سلولهای کبدی شده و به کبد در بازسازی خود کمک قابل توجهی میکند. همچنین گانودرما به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی ، مانع از ایجاد التهاب در کبد که باعث از بین رفتن سلولهای کبدی می باشد، می شود.کارشناسان طب سنتی عقیده دارند که مصرف قارچ گانودرما باعث درمان آسیب های کبدی بسیار مفید و تاثیر گذار است مصرف این گیاه باعث می شود که چربی و سفتی کبد از بین برود. وجود ترکیبات بیولوژیکی در ساختار قارچ گانودرما باعث می شود که بیماری های کبدی که ناشی از مصرف الکل به وجود آمده است در مراحل اولیه بروز این اختلالات و بیماری هپاتیت ب بسیار تاثیر گذار است.

تاثیر مصرف قارچ گانودرما بر روی درمان اختلال کبد چرب

مصرف قارچ گانودرما باعث می شود که آنزیم های موجود در معده افزوده شده و باعث می شود مواد شیمیایی و داروهایی که برای کبد ضرر دارد به سرعت دفع خواهند شد.  قارچ گانودرما برای درمان زگیل تناسلی از اولین درمان هاست. وجود آنتی اکسیدان ها در ترکیبات قارچ گانودرما باعث می شود که بدن توانایی مقابله با رادیکال های آزاد را داشته باشد و باعث بازسازی و بهبودی سلول های کبدی شود.

نکته ی بسیار مهم که در ارتباط با قارچ گانودرما وجود دارد این است که ترکیبات فوق العاده و منحصر به فرد آن باعث سم زدایی و دفع مواد مضر و شیمیایی در بدن می شود که این امر باعث می شود بار سنگینی از دوش کبد برداشته شود و به سلامت آن کمک کند.

از دیگر مزایای قارچ گانودرما می توانیم به بهبود کیفیت خواب و رفع بی خوابی اشاره کنیم که این امر در درمان بیماری کبد چرب تاثیر بسزایی دارد. در حال حاضر مهم ترین خاصیت قارچ گانودرما در سراسر دنیا تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته می شود.

مصرف قارچ گانودرما باعث افزایش سنتز اسید نوکلییک در بدن انسان می شود علاوه بر این وجود پلی ساکاریدهای موجود در بافت این نوع قارچ باعث می شود که پروتیین موجود در گلبول های سفید آزاد شده و موجب بالا رفتن سطح اینترفن در بدن می شود. این قارچ در حال حاضر به عنوان یکی از تاثیر گذارترین مواد دارویی در سراسر دنیا شناخته می شود.

مصرف این گیاه به علت طعم نامطلوب آن به شکل خام وجود نداشته و معمولا به شکل عصاره، دمنوش، قرص و .. استفاده می شود.مصرف این قارچ باعث افزایش آنزیم های موجود در معده شده و در نتیجه داروها و مواد شیمیایی که برای کبد مضر هستند را به سرعت دفع خواهد کرد. آیا میدانید کدام قهوه گانودرما برای کبد چرب خوب است  ؟ آنتی اکسیدان های موجود در قارچ گانودرما نیز به مقابله با رادیکال های آزاد می پردازند و سبب بهبودی و بازسازی سلول های کبدی می شوند

اختلال کبدی چیست

اختلال کبد چرب با عفونت هایی همانند ویروس هپاتیت آغاز می شود. این ویروس باعث عفونی شدن کبد می شود و اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد این عفونت ممکن است مشکلات جدی برای سلامت فرد ایجاد کند. این عفونت با گذشت زمان جدی تر شده و باعث سفت شدن کبد می شود و در نهایت به سرطان تبدیل می شود. مهمترین نکته ای که در رابطه با این اختلال باید بیان کرد این است که بیمار تا مراحل پایانی دردی را احساس نمی کند و زمانی متوجه بیماری خود خواهد شد که بیماری در مراحل

خستگی شدید، اتساع، کم اشتهایی، یرقان و نفخ شکم از جمله علایم رایج ابتلا به بیماری کبد چرب می باشند. در صورت مشاهده این علایم و نشانه ها در اولین فرصت ممکن باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا در صورت تشخیص این اختلال بلافاصله برای درمان آن اقدام کنید، البته تا حدودی می توان گفت بهترین روش درمان کبد چرب استفاده از قارچ گانودرما می باشد.

مصرف این قارچ دارویی برای درمان آسیب کبدی بسیار مفید و موثر می باشد و این امر موجب می شود کبد چرب و سفتی کبد از بین برود. همچنین ترکیبات بیولوژیکی فعال موجود در این قارچ برای درمان بیماری های کبدی ناشی از مصرف الکل بویژه در مراحل اولیه ابتلا به این اختلال و بیماری هپاتیت B هستند بسیار موثر می باشند.

نکته حایز اهمیت دیگر در رابطه با قارچ گانودرما این است که به دلیل وجود ترکیبات و خواص منحصر به فرد در این قارچ، مصرف آن باعث سم زدایی مواد شیمیایی در بدن شده و بار بزرگی را از روی کبد بر می دارد. تاثیر قهوه بر زود انزالی مردان نتایج قابل قبولی مشاهده ای داشته است. همچنین مصرف قارچ گانودرما به صورت منظم باعث رفع بی خوابی و بهبود کیفیت خواب می گردد که این عوامل نیز در درمان کبد چرب بسیار موثر می باشند. قارچ گانودرما امروزه به عنوان گیاه دارویی منحصر به فرد شناخته می شود که مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

مواد مفید  درمان کبد چرب

  •  آووکادو
  • ترکیبات موجود در آووکادو باعث کاهش سلول های چرب تجمع یافته در این ارگان شده و باعث بهبود عملکرد آن می شوند.  آووکادو همچنین سرشار از فیبر است که برای کنترل وزن مفید است.
  •  ماهی

ماهی های چرب نظیر سالمون، ساردین، تون و غزل آلا مملو از امگا 3 هستند. اسید های چرب امگا-3 برای متعادل کردن سطح چربی کبد و کاهش التهاب بسیار مفید است.

  • بلغور جوی دو سر

غلات کامل نظیر بلغور جوی دو سر به بدن شما انرژی می دهد. این کربوهیدرات ها مملو از فیبر هستند که نقش موثری در کاهش وزن شما دارد.

  •  روغن زیتون

این روغن سرشار از اسید های چرب امگا 3 است. این روغن در مقایسه با دیگر روغن ها نظیر مارگارین و کره سالم تر است. تحقیقات نشان داده است که روغن زیتون برای کاهش سطح آنزیم های کبدی و کنترل وزن مفید است.

  • شیر و لبنیات کم چرب

لبنیات سرشار از پروتیین است که از آسیب های کبدی جلوگیری می کند

  •  مغز آفتابگردان

این دانه های خوش طمع سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است که از کبد در برابر آسیب های احتمالی محافظت می کند.

  •  سیر

سیر ،برای پاکسازی کبد عالی است. سیر به فعالسازی آنزیم هایی که کبد را از سموم پاک می کنند، کمک می کند. همچنین دارای دو ترکیب طبیعی به نام های آلیسین و سلنیوم است ،که به فرآیند پاکسازی کبد کمک می کنند و از کبد در برابر آسیب سموم محافظت می کنندر علاوه بر آن ، سیر میزان کلسترول و تری گلیسرید را کاهش می دهد، که مانند بار سنگینی برای کبد هستند و مانع از عملکرد درست کبد می شوند.

  •  چای سبز

تحقیقات  نشان می دهد که مصرف چای سبز می تواند اثر رادیکالهای آزاد و مواد مضر در کبد را پاکسازی کند. همچنین نوشیدن چای سبز در پیشگیری از تجمع و رسوب چربی ها در اطراف کبد موثر است و می تواند به بهبود  کبد چرب کمک کند .

موارد منع شده در طول دوره بهبود و درمان کبد چرب

  •  الکل( الکل عامل اصلی ابتلا به کبد چرب و دیگر بیماری های کبدی است.)
  •  شکر
  •  غذاهای سرخ کردنی
  • غذای بسیار تند
  • نمک
  •  نان سفید، برنج و ماکارونی
  • گوشت قرمز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پودر گانودرما برای کبد چرب" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پودر گانودرما برای کبد چرب"، کلیک کنید.

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.