کانال یابی جی پلاس

چگونه کانال تلویزیون جی پلاس را مرتب کنیم؟

اگر تلویزیون جزو سرگرمی های محبوبتان است، پس بی شک ترتیب کانال ها و اعمال ویرایش بر روی آن بسیار اهمیت دارد. چرا که مرتب و پشت سر هم بودن کانال های محبوب، سرعت دسترسی شما را به کانال مورد نظر افزایش می دهد. نحوه ی ویرایش کانال تلویزیون جی پلاس و مدیریت آن ها،یکی از پرسش های پر تکرار شما عزیزاناست. بد نیست بدانید به راحتی، با استفاده از ریموت کنترل تلویزیون، ترتیب کانال های تلویزیونی خود را به صورت دستی تغییر دهید. همچنین می توانید کانال های مورد علاقه خود را گروه بندی کنید. مدیریت کانال در هر یک از مدل های تلویزیون های جی پلاس متفاوت است؛ با این حال ماسعی کردیم در این مطلب در مورد هر یک از مدل ها مختصری توضیح دهیم تا انجام تنظیمات این منو برای شما ساده تر باشد. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کانال یابی جی پلاس

نحوه مدیریت و ویرایش کانال تلویزیون جی پلاس

شکی در این مورد نیست که مرتب کردن لیست کانال ها در تلویزیون یا گیرنده های تلویزیونی و رسیور ماهواره متفاوت است. با این حال، هر سه گزینه در یک مرحله مشترک هست. به عنوان اولین گام در تلویزیون یا انواع گیرنده های، برای چینش شبکه ها، باید کانال یابی را انجام دهید. کانال یابی تلویزیون ها با روش های مختلف و با توجه به منوی تنظیمات هر مدل تلویزیون قابل انجام است. نصب آنتن و برقراری ارتباط بین دستگاه گیرنده و تلویزیون باید قبل از اقدام به کانال یابی تلویزیون صورت گیرد.

پس از انجام تنظیمات اولیه که غالبا توسط متخصصین نصب این دستگاه انجام می شود، نوبت به تنظیم و ویرایش کانال تلویزیون جی پلاس برای دسترسی به شبکه های مدنظر می رسد. برای تنظیم کانال در صورت عدم اطلاع از تنظیمات دستگاه تان حتما از افراد متخصص مشورت بگیرید. در صورت نیاز به تعمیر تلویزیون پاناسونیک می توانید با کارشناسان مرکز ما تماس بگیزید تا به سرعت به یاری شما بشتابند.

یکی از مشکلاتی که خریداران تلویزیون های Gplus باهاش مواجه میشن، این هست که از نحوه ویرایش کانال تلویزیون جی پلاس اطلاعی ندارند و نمیدونن که تنظیم کانال تلویزیون جی پلاس رو انجام بدن؟ در تلویزیون های عادی و هوشمند روش های مختلفی برای مرتب کردن کانال های تلویزیون وجود دارد؛ با انجام برخی اقدامات و رعایت مراحل، می توانید در کمترین زمان به کانال های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.

معمولا برای این که بتوانید کانال های را مرتب کنید، باید مدل آن را بدانید؛ مدل های قدیمی تر نسبت به نسل های جدید این برند، روش های ساده تری دارند. البته این تفاوت به گونه ای نیست که شما را دچار سردرگمی کند. تنها ممکن است مسیر رسیدن به گزینه های ویرایش کانال کمی متفاوت باشد. در این مقاله به تمامی جزییات مربوط به ویرایش و مرتب کردن کانال های تلویزیون جی پلاس می پردازیم.

چگونه تلویزیون جی پلاس را کانال یابی کنیم؟

گام اول پس از راه اندازی تلویزیون جی پلاس، کانال یابی آن است که به طور کامل آن را درyoutube.com برای شما آورده ایم .  هر تلویزیون پس از اتصال به آنتن و دستگاه دیجیتال، قادر است تمامی کانال های فعال را بیابد. برای این که بدانیم چگونه در تلویزیون جی پلاس کانال یابی کنیم بهتر است از دفترچه راهنمای آن استفاده کنیم. زیرا در تلویزیون های نسل اول، دوم و سوم این تلویزیون ها، کمی تفاوت وجود دارد. اما در حالت کلی، رعایت برخی نکات در مسیر کانال یابی برای همه مدل ها، الزامی است.

برای انجام نحوه کانال یابی تلویزیون جی پلاس کافیه که:

  1. دکمه خانه یا Home رو بزنید
  2. وارد Setting یا تنظیمات بشین
  3. وارد بخش کانال ها یا Channels بشین
  4. قبل از هر چیز باید کشور مورد نظر را به صورت صحیح انتخاب کنید
  5. سپس روش کانال یابی (دستی یا اتوماتیک) باید مشخص گردد
  6. در نهایت، جستجوی دستگاه آغاز شده و تمامی کانال ها به ترتیب، پیدا می شوند

این مسیر تقریبا برای همه تلویزیون ها با هر برند و مدلی یکسان است. اما این امکان وجود دارد که محل گزینه های یاد شده در منوی تلویزیون کمی متفاوت باشد؛ حالا می دانیم چگونه در تلویزیون جی پلاس کانال یابی کنیم. اما مرتب کردن کانال های تلویزیون جی پلاس موضوع دیگری است که بعدا به آن می پردازیم.

برای مرتب کردن کانال های تلویزیون جی پلاس چه کنیم؟

مرتب کردن کانال های تلویزیون به افراد کمک می کند تا به برنامه های مورد علاقه خود دسترسی سریع داشته باشند؛ در همه تلویزیون های نسل قدیم و جدید جی پلاس، امکان ویرایش کانال ها فراهم شده است. به این معنا که افراد می توانند ترتیب آن ها را تغییر داده و بنا بر سلیقه خود تنظیم نمایند. این مرحله پس از کانال یابی تلویزیون جی پلاس انجام می گیرد.

روش کلی ویرایش برنامه تلویزیون جی پلاس

نظم دادن به کانال های تلویزیون کمی پیچیده تر از فرایند کانال یابی است. زیرا کانال یابی معمولا توسط سیستم جستجوی خودکار دستگاه انجام می شود. اما مرتب کردن کانال ها کمی زمانبر بوده و به دقت بیشتری نیاز دارد. برای ویرایش کانال های تلویزیون جی پلاس می توان از گزینه های پرش، حذف و انتقال استفاده نمود. برای مشاهده این گزینه ها باید ابتدا به منوی اصلی رفته و سپش به بخش کانال وارد شوید. در نهایت، قسمت ویرایش کانال را انتخاب کنید تا لیست کانال های تلویزیون و گزینه های مربوط به ویرایش (حذف، پرش و انتقال) ظاهر گردند.

برای مرتب کردن کانال های تلویزیون ابتدا باید از لیست کانال ها، برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. سپس، به کمک کلیدهای کنترل (معمولا دکمه های رنگی روی ریموت کنترل) می توانید آن را جابجا یا حذف و مرتب کنید. نظم دادن به کانال های تلویزیون در سری G جی پلاس، دقیقا با همین روش قابل انجام است. اما برای سری های K و L منوی ویرایش کانال ها کمی متفاوت تر خواهد بود.

جابجایی کانال تلویزیون جی پلاس نسل دوم و سوم

پیش از این درباره اینکه چگونه در تلویزیون جی پلاس کانال یابی کنیم و نحوه مرتب کردن آن ها صحبت کردیم؛ اما به این نکته نیز اشاره کردیم که نحوه مرتب کردن کانال های تلویزیون در سری های غیر هوشمند J و F محصولات GPlus کمی تفاوت دارد! در ادامه جزییات ویرایش کانال های تلویزیون را بیان خواهیم کرد.

برای نظم دادن به کانال ها در سری های J و F برند GPlus ابتدا باید از منوی اصلی گزینه DTV را انتخاب کرد. در لیست ظاهر شده، گزینه کانال را انتخاب کنید تا منوی مربوط به آن ظاهر گردد. با مشاهده ویرایش کانال، آن را انتخاب کنید تا به محیط مرتب کردن کانال های تلویزیون جی پلاس وارد شوید. حالا می توانید مشابه با آنچه قبلا در سایت www.michaelmauricerepairs.co.uk توضیح دادیم، برنامه های مورد علاقه خود را به ابتدای لیست کانال ها بیاورید یا آن را حذف کنید.

ویرایش کانال در تلویزیون های غیر هوشمند سری J و F جی پلاس

در تلویزیون های غیرهوشمند سری J جی پلاس نیز:

لیست کانال ها را باز کنید.

از داخل لیست، کانال مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

در قسمت پایین صفحه شاهد گزینه های ویرایش هستیم که شامل «حذف»، «انتقال»، «پرش» و «انسداد» و … می باشد.

با انتخاب کلیدهای رنگی مربوطه می توانید ویرایش را اعمال نمایید

ویرایش کانال در تلویزیون های سری G جی پلاس

برای مدیریت و ویرایش کانال در مدل های سری G تلویزیون جی پلاس باید مطابق آنچه در ادامه ذکر شده عمل کنید:

ابتدا باید وارد قسمت ویرایش کانال شوید.

زمانی که لیست کانال ها به نمایش درآمد، دکمه ی منو را انتخاب کنید.

اکنون شاهد گزینه  ویرایش کانال ها خواهید بود

حالا می توانید بر روی کانال ها ویرایش دلخواه خود را اعمال کنید.

روش دیگری نیز برای دستیابی به لیست کانال ها وجود دارد:

شما می توانید با انتخاب کلید OK نیز به لیست کانال ها دست پیدا کنید.

روی کانالی که می خواهید ویرایش انجام دهید، کلید منو را فشار دهید.

حال گزینه ویرایش کانال ها را انتخاب کنید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کانال یابی جی پلاس" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کانال یابی جی پلاس"، کلیک کنید.