احتمال جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها

احتمال جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها

نادیاتور/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان، از صدور هشدار سطح نارنجی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خبر داد و گفت: احتمال جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

محمد دادرس در گفت وگو با نادیاتور، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دما طی امروز بین ۱۳ تا ۳۳ درجه سانتیگراد در نوسان است.

وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده گذر جریانات ناپایدار تا پایان هفته از منطقه دانست و افزود: بر اساس هشدار سطح نارنجی صادر شده تا پایان هفته، شرایط برای ابرناکی و مه‌آلود بودن هوا و رگبار و رعد و برق فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از تشدید فعالیت سامانه ناپایدار از بعد از ظهر و عصر امروز خبر داد و اضافه کرد: از امروز تا پنجشنبه به تناوب شاهد رگبار شدید و خیلی شدید و وزش باد و بارش تگرگ در نقاط مستعد خواهیم بود.

دادرس از کاهش چهار تا هشت درجه‌ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: تمرکز بارش‌ها طی امروز در دامنه ها و ارتفاعات است، اما به تدریج از بعد از ظهر چهارشنبه تا پایان هفته شاهد تقویت ناپایداری‌ها در سطح استان خواهیم بود و بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار است.

وی آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها و لغزش و رانش و ریزش سنگ و برخورد صاعقه را از جمله مخاطرات این سامانه جوی دانست و تاکید کرد: بارندگی خیلی شدید به ویژه طی پنجشنبه در برخی از مناطق گیلان پیش بینی می‌شود.

پایان خبر نادیاتور

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "احتمال جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "احتمال جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها"، کلیک کنید.