رفع آثار تغییر کاربری در 33 هزار مترمربع از زمین های کشاورزی و باغ های خراسان شمالی

رفع آثار تغییر کاربری در 33 هزار مترمربع از زمین های کشاورزی و باغ های خراسان شمالی

نادیاتور/خراسان شمالی رییس کل دادگستری استان از رفع آثار تغییر کاربری غیرمجاز در 33 هزار و 150 مترمربع از اراضی  زراعی و باغ های خراسان شمالی در سال گذشته و سه ماه ابتدایی امسال خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده در گفت وگو با خبرنگار نادیاتور، با اشاره به شناسایی 1440 مورد از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ های استان در مدت زمان یادشده، اظهار کرد: مساحت مجموع این موارد 125 هزار مترمربع است که در 850 مورد پس از طرح شکایت دستگاه ذی ربط برای متهمان، پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در 256 مورد و در مساحت بیش از دو هکتار، تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، در 42 مورد و در مساحت 3150 مترمربع تبصره 3 ماده 10 همان قانون و در 244 مورد و در مساحت 12 هزار و 500 متر مربع نیز تبصره 1 ماده 10 قانون یادشده اعمال و حسب مورد و به موجب اقدامات اجرایی دستگاه قضایی (واحدهای اجرای احکام) و جهاد کشاورزی مستحدثات غیرقانونی قلع و قمع یا از ادامه عملیات تغییرکاربری غیرمجاز توسط ضابطان انتظامی جلوگیری شده است.

براتی زاده به برگزاری پنجمین نشست ستاد دیه استان اشاره کرد و افزود: در این جلسه به 15 فقره پرونده محکومان مالی در بند با بدهی معادل 100 میلیارد ریال رسیدگی و حسب مورد تصمیم های مقتضی گرفته شد.

رییس کل دادگستری استان گفت: با بررسی ها و پیگیری های انجام شده تلاش می شود در نشست آینده این ستاد با تامین منابع مالی مورد نیاز از طرق مختلف از جمله جلب مشارکت های مردمی بویژه حمایت های مالی افراد خیر و نیکوکار، زمینه آزادی تعدادی از محکومان مالی در حبس از زندان های استان فراهم شود.

براتی زاده افزود: 125 نفر از مددجویان با بدهی معادل 750 میلیارد ریال همچنان در زندان های استان منتظر دریافت کمک ها و حمایت های مالی از دستان هم استانی ها هستند تا به آغوش خانواده های خود بازگردند.

پایان خبر نادیاتور

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رفع آثار تغییر کاربری در 33 هزار مترمربع از زمین های کشاورزی و باغ های خراسان شمالی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رفع آثار تغییر کاربری در 33 هزار مترمربع از زمین های کشاورزی و باغ های خراسان شمالی"، کلیک کنید.