رژیم صهیونیستی تهدید کرد تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف می‌کند

رژیم اشغالگر صهیونیستی به منظور مقابله با اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطین علیه تل‌آویو در سازمان ملل، این تشکیلات را به تضعیف تهدید کرد.

به گزارش نادیاتور، پس از اینکه کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در منصرف کردن کشورهای جهان از واکنش به فعالیت‌های دیپلماتیک فلسطین و اعراب ناکام ماند، تصمیم گرفت به تهدید متوسل شود. به طوریکه مقامات کابینه رژیم صهیونیستی، اطلاعاتی را از طرحی که وزارت خارجه این رژیم با همکاری دفتر نتانیاهو تنظیم کرده بود، فاش کرد؛ طرحی که شامل یکسری اقدامات تنبیهی و تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین و کمک به فروپاشی آن است.

بنابر گزارش رسانه‌های صهیونیستی، منابع گفتند در رایزنی فشرده در کابینه اصلی رژیم صهیونیستی (شورای امور سیاسی و امنیتی در کابینه) و در وزارت خارجه و دیگر محافل این رژیم، طرح‌های عملی تدوین شد که از اقدامات تدریجی و وارد کردن ضربه سخت به تشکیلات خودگردان فلسطین گرفته تا نابودی آن را شامل می‌شود.

منابع مذکور گفتند از جمله این طرح‌ها، ممانعت از انتقال درآمدهای مالیاتی به فلسطین، قطع هماهنگی امنیتی (یعنی کنترل رژیم صهیونیستی بر سرنوشت فلسطینی‌های بیمار که نیازمند درمان هستند، دانشجویانی که خارج تحصیل می‌کنند و مسؤولان تشکیلات خودگردان فلسطین که به سفرهای کاری می‌روند) و غیر آن است.

رژیم صهیونیستی تهدید کرد تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف می‌کند
محمود عباس

فشار غرب

کشورهای غربی و آمریکا تشکیلات خودگردان فلسطین و «ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل را به شدت تحت فشار قرار داده‌اند تا هم از حجم پیش‌نویس قطعنامه (خود علیه رژیم صهیونیستی) و هم از زبان قوی، واضح و صریح آن کم کنند تا کشورهای بیشتری بتوانند به آن رأی مثبت دهند. «دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل خواسته‌های فلسطینیان مندرج در این پیش‌نویس را «تروریسم دیپلماتیک» دانست و مدعی شد: «همکاری سازمان ملل با این مطالبات، به لحاظ اخلاقی پست خواهد بود.»

منابع سیاسی در تل‌آویو گفتند رایزنی‌های سیاسی شدیدی در بالاترین سطوح رژیم صهیونیستی برای مقابله با اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در حال انجام است تا جایی که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دستور داد اقدامات تدریجی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین آماده کنند و هشدار داد اگر تهدیدات تشکیلات خودگردان در سازمان ملل برخلاف توافق اسلو اجرایی شود، رژیم صهیونیستی بدون تردید تا پایان ادامه خواهد داد.

رژیم صهیونیستی تهدید کرد تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف می‌کند
کابینه رام الله

این منابع گفتند وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با عدم انتقال درآمدهای مالیاتی، قطع همکاری امنیتی، لغو توافقات اسلو و بستن دفاتر دیپلماتیک خارجی که در چارچوب تشکیلات خودگردان فلسطین کار می‌کنند، برای ضربه زدن به این تشکیلات آماده می‌شود.

اقدامات در سازمان ملل

روزنامه راستگرای «یسرائیل هیوم» نوشت: «در اسرائیل و نیویورک آماده‌سازی برای مقابله با گام‌های دراماتیکی که تشکیلات خودگردان فلسطین علیه اسرائیل در سازمان ملل انجام می‌دهد»، در حال انجام است که از چهارشنبه هفته آینده در جلسه مجمع عمومی مورد بحث قرار خواهند گرفت.

اقداماتی که فلسطینی‌ها علیه تل‌آویو به مجمع عمومی و نهادهای مختلف آن ارائه می‌کنند شامل استقبال از رأی مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری صادر شده در ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۴ در خصوص پیامدهای حقوقی سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی است و اینکه ادامه حضور این رژیم در سرزمین‌های اشغالی غیرقانونی است و حداکثر تا ۶ ماه از تاریخ تصویب قطعنامه باید به حضور غیرقانونی رژیم صهیونیستی پایان داده شود.

همچنین فلسطینی‌ها در این قطعنامه از رژیم صهیونیستی می‌خواهند که به تعهدات قانونی خود بر اساس قوانین بین‌المللی عمل کند تا به شکل فوری، کامل و بدون قید و شرط تمام نیروهای نظامی خود را از سرزمین اشغالی فلسطین از جمله حریم هوایی و دریایی فلسطین خارج کند و به سیاست‌ها و اقدامات غیرقانونی خود پایان دهد؛ تمامی فعالیت‌های جدید در حوزه شهرک‌سازی را متوقف، تمامی شهرک‌نشینان را تخلیه، قسمت‌هایی از دیواری را که در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ساخته، تخریب و کلیه قوانین و اقداماتی که باعث ایجاد یا حفظ وضعیت غیرقانونی رژیم صهیونیستی از جمله موارد تبعیض آمیز علیه مردم فلسطین می‌شود، لغو کند.

اصلاح بافت جمعیتی

از دیگر مطالبات فلسطینی‌ها در این پیش‌نویس قطعنامه لغو تمام اقدامات در راستای اصلاح بافت جمعیتی، ماهیت و وضعیت هر بخش از سرزمین‌های اشغالی، بازگرداندن زمین‌ها و سایر اموال غیرمنقول و کلیه دارایی‌های توقیف شده از هر شخص حقیقی یا حقوقی از زمان آغاز اشغالگری در سال ۱۹۶۷، کلیه اموال فرهنگی و دارایی‌های توقیف شده فلسطینی‌ها و مؤسسات فلسطینی و دادن اجازه بازگشت به همه فلسطینی‌های آواره به محل اصلی زندگی خود است.

همچنین فلسطینی‌ها خواهان جبران خسارات وارده به تمام اشخاص حقیقی یا حقوقی در اراضی اشغالی فلسطین در کنار پرداخت غرامت اضافی رژیم صهیونیستی برای خسارات وارده قبل از سال ۱۹۶۷، رعایت فوری دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری هستند که دستور داده بود در پرونده اجرای کنوانسیون پیشگیری از جنایت نسل کشی و مجازات آن علیه مردم غزه، تدابیر موقتی صورت بگیرد.

رژیم صهیونیستی تهدید کرد تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف می‌کند
حملات اشغالگران در کرانه باختری

خواسته‌های فلسطین شامل عدم منع مردم فلسطین در استفاده از حق تعیین سرنوشت خود، از جمله حق آنها برای داشتن کشوری مستقل با حاکمیت بر کل اراضی اشغالی فلسطین، دعوت از کشورهای عضو به رعایت تعهدات قانونی خود، قانونی ندانستن وضعیت ناشی از حضور غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و عدم کمک به حفظ وضعیت ناشی از این حضور غیرقانونی است.

معاملات اقتصادی

فلسطینی‌ها همچنین خواستار آن هستند که از انجام معاملات اقتصادی یا تجاری با رژیم صهیونیستی در خصوص اراضی فلسطینی اشغالی یا بخش‌هایی از آن که ممکن است حضور غیرقانونی این رژیم را در فلسطین تثبیت کند، خودداری کنند و از ایجاد و حفظ نمایندگی‌های دیپلماتیک در فلسطین اشغالی و هرگونه به رسمیت شناختن حضور غیرقانونی تل‌آویو در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ممانعت کنند و مانع از روابط تجاری یا سرمایه گذاری شوند که به حفظ وضعیت غیرقانونی ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین کمک می‌کند.

فلسطینی‌ها از دولت سوئیس می‌خواهند در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی، کنفرانسی بین‌المللی برای اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل در رابطه با مساله فلسطین برگزار کند.

پایان خبر نادیاتور 

رژیم صهیونیستی تهدید کرد تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف می‌کند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رژیم صهیونیستی تهدید کرد تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف می‌کند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رژیم صهیونیستی تهدید کرد تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف می‌کند"، کلیک کنید.