ساعات تدریس معلمان را نمیتوان با معیارهای قانون کار و کارمندی سنجید
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، با اشاره به اینکه معلم باید بخشی از فضاهای آموزشی و پرورشی خود را در خارج از مدرسه به مطالعه و پژوهش بپردازد تا در کلاس درس حرف برای گفتن داشته باشد، تصریح کرد: به همین دلیل ساعات تدریس معلمان را نمیتوان با معیارهای قانون کار و کارمندی سنجید لذا تصویب قانون ۳۰ ساعته شدن تدریس معلمین مدارس غیردولتی با بیمه کامل حرکت در همین مسیر بود.
به گزارش نادیاتور، احمد محمودزاده با تاکید بر این که اگر قرار است تحول مثبتی در آموزش و پرورش انجام دهیم، گفت: توانمندسازی نیروی انسانی مهمترین محور در نظام تعلیم و تربیت کشور است.
وی با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار کرد: اهمیت توجه به منزلت و معیشت معلم به اندازهای است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها در فرمایشات خود آن را مورد تاکید جدی قرار دادهاند چرا که هر تلاشی برای معلم انجام دهیم نتیجه آن را بر کیفیت آموزش خواهیم دید.
محمودزاده با تاکید بر اینکه هیچ ابزاری به اندازه معلم توانمند در کلاس درس موثر نیست، گفت: باید در مسیر دانش افزایی و ایجاد منزلت و آرامش معلمان حرکت کنیم تا بدون دغدغه در کلاس درس حاضر شوند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، با اشاره به اینکه معلم باید بخشی از فضاهای آموزشی و پرورشی خود را در خارج از مدرسه به مطالعه و پژوهش بپردازد تا در کلاس درس حرف برای گفتن داشته باشد، تصریح کرد: به همین دلیل ساعات تدریس معلمان را نمیتوان با معیارهای قانون کار و کارمندی سنجید لذا تصویب قانون ۳۰ ساعته شدن تدریس معلمین مدارس غیر دولتی با بیمه کامل حرکت در همین مسیر بود.
محمودزاده با تاکید بر اینکه معلمین ما علاوه بر مسائل آموزشی، باید توانایی پاسخگویی به سوالات و شبهات نسل جدید را داشته باشند، گفت: در دورههای توانمند سازی علاوه بر دانش افزایی باید نسبت به مسائل تربیتی و فرهنگی نیز محتواهای لازم ارائه شود.
وی با تاکید بر اینکه کارت صلاحیت معلمی در راستای حمایت از معلمین مدارس غیر دولتی است، اظهار کرد: وقتی معلمی پس از طی مراحل گزینش ، آموزش های لازم را می بیند و موفق به دریافت کارت صلاحیت معلمی میشود میتوان روی آن سرمایه گذاری و از حقوق قانونی او دفاع کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت برگزاری دورههای ضمن خدمت با کیفییت بالا و مطلوب، گفت: باید با آسیب شناسی، ضعفها و ایرادات برگزاری دورهها را شناسایی و در مسیر کیفیت بخشی به آن حرکت کنیم، چرا که معتقدیم آموزشها باید برای معلم در کلاس درس مفید و کاربردی باشد در غیر اینصورت برگزاری دورههای سطحی و کم محتوا هیچ کمکی به دانش آفزایی معلمین ما نخواهد کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمودزاده با تاکید بر اینکه ایجاد انگیزه برای معلمان جهت شرکت در دورههای ضمن خدمت بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: کیفیت آموزشها باید از سطح بالایی برخوردار باشد تا معلمان به حضور در آن ترغیب شوند و لذا باید در انتخاب اساتید با دانش و آگاه به مسائل و علوم روز دقت کرد.
پایان خبر نادیاتور
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ساعات تدریس معلمان را نمیتوان با معیارهای قانون کار و کارمندی سنجید" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ساعات تدریس معلمان را نمیتوان با معیارهای قانون کار و کارمندی سنجید"، کلیک کنید.