ستار هاشمی: کشورهای آسیای میانه مایل به همکاری و تعامل با ما هستند

به گزارش خبرگزاری نادیاتور و براساس گزارش زومیت، افزایش تلاش برای توسعه کسب‌وکار دیجیتال در کشور، استفاده از مدیریت هوشمند انرژی و فناوری اطلاعات، طراحی نقشه راه عملیاتی برای گسترش فعالیت‌های بین‌المللی و باور داشتن به بخش خصوصی مهم‌ترین محورهایی بودند که ستار هاشمی، وزیر ارتباطات، در جمع مدیران ستادی و استادی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان نصر کشور و استان‌ها اعلام کرد که در دهه گذشته اتفاقات خوبی در حوزه دیجیتالِ فضای کسب‌وکار کشور افتاده، اما به زعم او در این حوزه با نقطه مطلوب فاصله داریم و بنابراین «سرعت گرفتن ضرب‌آهنگ تلاش‌ها» ضروری است.

ستار هاشمی در جمع اعضای شورای نصر کشور، که مدیران بخش‌ خصوصی و شرکت‌های خصوصی هستند، تصریح کرد که «به حضور بخش خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باور دارم» و افزود:در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بخش خصوصی اعتماد شد و امروز شاهد مشارکت ۶ یا ۷شرکت دانش‌بنیان در فعالیت‌های سازمان ثبت هستیم.

او همچنین در خصوص همکاری برای رفع ناترازی‌های انرژی و افزایش بهره‌وری در فضای صنایع، معادن، نفت و سلامت اعلام آمادگی کرده است تا با استفاده از «مدیریت هوشمند انرژی و فناوری اطلاعات» این هدف تحقق پیدا کند.

هاشمی در ادامه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های گسترش فعالیت‌ها و همکاری‌ها در فضای بین‌الملل، به‌ویژه بازار کشورهای آسیای میانه، اشاره کرد و خواستار طراحی «نقشه راه عملیاتی» برای حضور فعال و حداکثری در این کشورها شد.

وزیر ارتباطات که اخیراً برای شرکت در اجلاس وزرای اسکاپ سفری به قزاقستان داشته کشورهای آسیای میانه را مایل به همکاری و تعامل دیده است. به گفته او، این کشورها به همکاری با ایران در حوزه‌های زیرساختی، استارتاپ‌ها، توسعه سامانه‌ها، سرویس‌ها و اقتصاد فضایی علاقمند هستند.

با وجود چنین تمایلی در کشورهای آسیای میانه هاشمی بر ضرورت افزایش بهره‌وری و عایدی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرده و اعتقاد دارد که لازم است در این حوزه از ظرفیت کشورهای منطقه استفاده و بازارهای جدید با کارکردهای متعدد ایجاد کنیم.

به گفته او، علاوه بر تمرکز بر استفاده حداکثری از ظرفیت کشورها و قدرت‌های اقتصادی نوظهور نظیر «بریکس»، تعامل با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و «اسکاپ»، به‌عنوان یکی از پنج کمیسیون منطقه‌ای سازمان ملل متحد، افزایش پیدا خواهد کرد.

ستار هاشمی: کشورهای آسیای میانه مایل به همکاری و تعامل با ما هستند

آمادگی نصر کشور برای پیشبرد اهداف برنامه هفتم توسعه

علی حکیم جوادی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، نیز در این نشست از آمادگی برای همکاری گسترده با وزارت ارتباطات در جهت پیشبرد اهداف برنامه هفتم خبر داد و گفت:سازمان نظام صنفی به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل صنفی در حوزه فناوری اطلاعات کشور با بیش از ۲۰ هزار عضو و پشتوانه قانونی، نقش مؤثری در این حوزه دارد و این سازمان با بهره‌گیری از کمیسیون‌های تخصصی خود، به تمام جنبه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌پردازد و آماده است با حمایت وزارت ارتباطات، ظرفیت‌های همکاری را چندین برابر افزایش دهد.

رئیس نصر کشور همچنین بر اهمیت هم‌افزایی بین وزارت ارتباطات و سازمان نظام صنفی برای تحقق سهم اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال در برنامه هفتم توسعه نیز تأکید کرده و توضیح داد:

«همانطور که اطلاع دارید در ماده ۱۰۷ برنامه هفتم توسعه، نمایندگان مجلس، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور را متولی ارائه برنامه پیشنهادی تحول و ارتقای بهره‌وری با استفاده از فناوری اطلاعات و هوشمندسازی به دستگاه‌های اجرایی کشور تعیین کردند. در همین راستا سازمان نظام صنفی آماده است تا با حمایت بیشتر وزارت ارتباطات نقش پررنگ‌تری در فرایند تصمیم‌سازی‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان ایفا کند.»

او در ادامه این جلسه به ذکر مشکلات و مسائلی پرداخت که حوزه فناوری اطلاعات را با چالش مواجه کرده است و در این خصوص از دغدغه‌هایی مانند تأمین مواد اولیه، صادرات، جذب و نگهداشت نیروی انسانی و چالش‌هایی در حوزه افتا یاد کرد.

موضوع ضوابط ابلاغی مرکز مدیریت راهبردی افتا یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح‌شده از سوی حکیم‌جوادی بود. او درباره این موضوع گفت: «ما به‌عنوان بخش خصوصی خواهان تعامل بیشتر و حضور فعال‌تر در فرایندهای تصمیم‌سازی از طریق کمیسیون‌های تخصصی سازمان هستیم تا بتوانیم به حل این مشکلات کمک کنیم.»

۲۲۷۲۲۷

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ستار هاشمی: کشورهای آسیای میانه مایل به همکاری و تعامل با ما هستند" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ستار هاشمی: کشورهای آسیای میانه مایل به همکاری و تعامل با ما هستند"، کلیک کنید.