صنایع انرژی بر 1871 مگاوات برق وارد مدار می کنند

صنایع انرژی بر 1871 مگاوات برق وارد مدار می کنند

مجری احداث نیروگاه های خود تامین صنایع وزارت نیرو گفت: تا ابتدای اوج بار سال جاری، صنایع انرژی بر از طریق 9 نیروگاه خود تامین 1871 مگاوات برق وارد مدار می کنند.

به گزارش علم وفناوری نادیاتور از وزارت نیرو، سید زمان حسینی با اشاره به استقبال بسیار خوب صنایع از برنامه دولت سیزدهم برای احداث نیروگاه خود تامین، ادامه داد: باتوجه به ناترازی موجود در صنعت برق و تصویب ماده 4 قانون مانع زدایی از صنعت برق، صنایع بزرگ به منظور تامین برق کافی خود در فصل گرم سال می توانند اقدام به احداث نیروگاه خود تامین کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای 17 هزار و 500 مگاوات درخواست احداث نیروگاه از سوی صنایع موافقت اصولی صادر شده است، افزود: برق تولیدی نیروگاه های خود تامین علاوه بر حل نیاز برق بخش صنعت می تواند به صورت قرارداد های دوجانبه بین نیروگاه و مصرف کنندگان مبادله شود که طی قراردادی از پشتیبانی شرکت مدیریت شبکه برق ایران برخوردار می شود.

مجری احداث نیروگاه های خود تامین صنایع افزود: محاسبات نشان می دهد هزینه احداث نیروگاه خود تامین توسط صنایع ظرف دو الی سه سال به واسطه جلوگیری از خسارت عدم تولید در محدودیت های فصل گرم سال جبران می شود و ضمن آن این صنایع می توانند مازاد برق تولیدی خود را به شبکه سراسری تزریق و به فروش برسانند.

حسینی با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار مگاوات برق از طریق 5 نیروگاه خود تامین صنایع وارد مدار شده است، خاطرنشان کرد: تا ابتدای فصل گرم سال جاری ظرفیت برق تولیدی صنایع انرژی بر از طریق 9 نیروگاه به 1871 مگاوات خواهد رسید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صنایع انرژی بر 1871 مگاوات برق وارد مدار می کنند" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صنایع انرژی بر 1871 مگاوات برق وارد مدار می کنند"، کلیک کنید.