فریدمن: نتانیاهو اسراییل را تکه پاره کرده است

فریدمن: نتانیاهو اسراییل را تکه پاره کرده است

نویسنده و روزنامه نگار مشهور آمریکایی از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه انتقاد کرد نوشت اقدامات نتانیاهو باعث «تفرقه اسراییل» شده است.

به گزارش نادیاتور، «توماس فریدمن» روزنامه نگار مشهور آمریکایی روز چهارشنبه در یادداشتی با انتقاد شدید از اقدامات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: «اسراییل امروز با توجه به دشمنانی که دارد مانند حماس، حزب الله، حوثی ها(انصارالله) در یمن و ایران در خطر بزرگی است. اسراییل امروز باید همراهی بیشتر کشورهای جهان را کسب کند اما با توجه به روشی که نتانیاهو و ایتلاف تندرو او در مدیریت جنگ غزه و کرانه باختری در پیش گرفته، این امر رخ نداد».

فریدمن در یادداشتی که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است، تاکید کرد: «اسراییل دچار تفرقه شده و امروز یهودی ها در هر نقطه ای از جهان ناامنی شان بیشتر شده و نگران این هستم که اوضاع بدتر شود. بعد از حمله هفتم اکتبر(طوفان الاقصی) و کشته شدن هزار و 200 اسراییلی تنها در یک روز و اسیر شدن ده ها اسراییلی دیگر هیچ شخص عاقلی نمی تواند حق اسراییل در دفاع از خود را انکار کند اما به طور همزمان هیچ فرد عاقلی نمی تواند به حمله اسراییل برای نابودی حماس نگاه کند؛ حمله ای که در آن تاکنون بیش از 30 هزار فلسطینی در غزه به قتل رسیدند، در میان کشته ها هزاران کودک دیده می شود و آن هایی که نجات یافتند یتیم شده اند. بخش گسترده ای از نوار غزه اکنون به سرزمین مرگ، ویرانی و گرسنگی تبدیل شده و این مساله لکه ننگی بر پیشانی یهودیان است».

این روزنامه نگار آمریکایی در بخش دیگری از یادداشت خود افزود: «اسراییل به زودی در سطح جهان با هجمه بسیار قوی رو به رو خواهد شد؛ نتانیاهو ارتش خود را به نوار غزه فرستاد بدون اینکه برنامه منسجمی برای سلطه بر آن بعد از نابودی حماس و یا ایجاد آتش بس داشته باشد. به نظر من مساله ای وجود دارد که برای اسراییل بدتر از غزه ای است که تحت سلطه حماس است و آن غزه ای است که هیچ کس مسیولیت آن را برعهده نمی گیرد، غزه ای که دنیا انتظار دارد اسراییل به آن نظم ببخشد اما اسراییل نه می تواند و نه تمایلی به این امر دارد و این مساله باعث خواهد شد که یک بحران انسانی گسترده و پایدار در این باریکه رخ دهد».

فریدمن نوشت: «اسراییل به دنبال شکستن سلطه حماس بر غزه است اما از پذیرفتن مسیولیت مدیریت مدنی در غزه خودداری می کند و به طور همزمان از به کارگیری تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری که هزاران کارمند در غزه دارد، برای انجام این ماموریت نیز خودداری می کند».

او در پایان خاطرنشان کرد: «چه بسا کابینه نتانیاهو در فکر این است که در مرحله بعد از حماس مدیریت غزه را به سران قبایل فلسطینی بدهد اما من معتقدم که در این امر نیز موفق نخواهد بود زیرا در دهه هشتاد میلادی در کرانه باختری نیز به دنبال پیاده کردن همین استراتژی بود که شکست خورد».

پایان خبر نادیاتور

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فریدمن: نتانیاهو اسراییل را تکه پاره کرده است" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فریدمن: نتانیاهو اسراییل را تکه پاره کرده است"، کلیک کنید.