لیتوانی: اعضای ناتو در نزدیک مرز روسیه «دیوار پهپادی» ایجاد می کنند

لیتوانی: اعضای ناتو در نزدیک مرز روسیه «دیوار پهپادی» ایجاد می کنند

یکی از مقام های ارشد لیتوانی گفت، ویلنیوس به همراه پنج کشور دیگر عضو ناتو در نزدیکی مرز روسیه توافق کردند تا یک «دیوار پهپادی» برای دفاع در مقابل هرگونه اقدام تحریک آمیز ایجاد کنند.

به گزارش نادیاتور، طرح استفاده از پهپاد برای حفاظت به دلیل نگرانی در منطقه و در میانه جنگ روسیه و اوکراین مطرح شده است.

به نوشته روزنامه دیلی صباح، «آگنه بیلوتت» وزیر کشور لیتوانی پس از گفت وگو با همتایانش از دیگر کشورهای حوزه بالتیک شامل استونی و لتونی به همراه فنلاند، نروژ و لهستان این طرح را عنوان کرد.

وی به آژانس خبری BNS گفت: «این مساله ای کاملا جدید است که دیواری پهپادی از نروژ تا لهستان ایجاد شود و هدف از آن استفاده از پهپادها و سایر فناوری ها برای دفاع از مرزهای ماست.»

وزیر کشور لیتوانی ادامه داد: «زیرساخت های فیزیکی به همراه سیستم های نظارتی و شناسایی و پهپادها و سایر فناوری ها به ما اجازه می دهد تا از خود در مقابل تحریک های کشورهای غیردوست محافظت کرده و از قاچاق جلوگیری کنیم.»

همچنین علاوه بر استقرار پهپادها برای نظارت بر مرز، کشورهای مذکور می توانند از سیستم های ضد پهپادی برای جلوگیری از ورود پهپادهای دشمن هم استفاده کنند.

وزیر کشور لیتوانی چارچوب زمانی برای اجرای این طرح ارایه نکرده است.

پایان خبر نادیاتور

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لیتوانی: اعضای ناتو در نزدیک مرز روسیه «دیوار پهپادی» ایجاد می کنند" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لیتوانی: اعضای ناتو در نزدیک مرز روسیه «دیوار پهپادی» ایجاد می کنند"، کلیک کنید.