مدار در اختیار «چمران»/رونمایی از «ش م س»/ یک بیانیه ضدایرانی دیگر

تثبیت ماهواره چمران ۱ در مدار، برگزاری نشست سران قوا، پیگیری معضل ترافیک توسط معاون اول رئیس جمهور، بیانیه ضدایرانی کشورهای عضو گروه هفت، سفر اسلامی به وین، هشدار چین به آلمان، رونمایی از آلبوم همایون شجریان و افتخارآفرینی دختران ایرانی در مسابقات جهانی اسکیت از مهمترین اخبار شامگاهی ۲۴ شهریور نادیاتور بودند.

به گزارش نادیاتور، شامگاه شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ خبرنگاران نادیاتور به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

 موفقیت ایران در پرتاب ماهواره چمران ۱

رئیس شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ماهواره چمران ۱ در مدار تثیبت شده و در مسیر خود حرکت می‌کند.

مدار در اختیار «چمران»/رونمایی از «ش م س»/ یک بیانیه ضدایرانی دیگر

امیر دریادار امیر رستگاری در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: ماهواره چمران ۱ امروز در مدار قرار گرفت و از صبح تا امروز ۴ بار رصد داشتیم و  این ماهواره در اختیار همکاران کنترل زمین قرار گرفته و در مدار تثیبت شده و در مسیر خود حرکت می کند.

وی با اشاره به اینکه نقطه قوت این پرتاب این است که در روز اول ماهواره در مدار تثبیت شد، گفت: ما به هدف خود در پرتاب چمران ۱ رسیدیم. 

سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه نیز بیان کرد: ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ با موفقیت، ماهواره چمران ۱ را در مدار ۵۵۰ کیلومتری قرار داد.

میزبانی پزشکیان از سران قوا

سیاسی:

سران سه قوه به میزبانی رئیس جمهور تشکیل جلسه دادند و به بررسی مهمترین مسائل جاری پرداختند.

مدار در اختیار «چمران»/رونمایی از «ش م س»/ یک بیانیه ضدایرانی دیگر

 نشست سران قوا بعد از ظهر  شنبه به ریاست مسعود پزشکیان و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و نیز تعدادی از مسئولان اقتصادی دولت برگزار شد.

در این نشست چگونگی تقویت همکاری دستگاه‌های زیر مجموعه سه قوه در راستای تسریع در رفع مشکلات این حوزه، از سوی اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

دغدغه عارف برای ترافیک شروع سال تحصیلی

در جلسه مدیریت ترافیک به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، اقدامات و وظایف وزارتخانه ها و دستگاه‌های مربوطه در زمینه آغاز سال تحصیلی جدید بویژه مدیریت ترافیک بحث و بررسی و تصمیم‌گیری شد.

مدار در اختیار «چمران»/رونمایی از «ش م س»/ یک بیانیه ضدایرانی دیگر

محمدرضا عارف در جلسه مدیریت ترافیک به مناسبت آغاز سال تحصیلی۱۴۰۴ ـ۱۴۰۳، اظهار کرد:  باید به گونه‌ای عمل شود تا مدیران مدرسه و نظام آموزشی کشور کمترین درگیری و دغدغه فکری را در برخی مسائل همانند سرویس‌های مدارس داشته باشند تا بتوانند با خیال آسوده روی مسائل آموزشی و تحصیلی دانش آموزان تمرکز کنند. در وزارت کشور و شهرداری‌های کلان شهرها و کل کشور تمهیدات لازم اندیشیده شود تا مدیران مدارس و خانواده‌های دانش‌آموزان نگرانی‌هایی در زمینه ترافیک و جابجایی دانش آموز نداشته باشند.

تجهیز پدافند هوایی به سامانه های اپتیک

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: سامانه‌های موشکی، راداری و پهپادی این نیرو  مجهز به سامانه‌های اپتیک پسیو و غیرفعال شده است.

مدار در اختیار «چمران»/رونمایی از «ش م س»/ یک بیانیه ضدایرانی دیگر

امیرسرتیپ علیرضا صباحی فرد گفت: امروز پدافند هوایی سامانه های موشکی راداری پهپادی خود را مجهز به سامانه های اپتیک پسیو وغیر فعال کرده که هم توسط دشمن کشف نشود و در عین حال بتواند دشمن را کشف کند؛ یقینا این اقتدار به راحتی بدست نیامده است.

سفر رئیس سازمان انرژی اتمی به وین

جهان:

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به‌منظور شرکت در نشست عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راهی وین شد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران عصر روز شنبه در راس هیاتی به منظور شرکت و سخنرانی در شصت و هشتمین نشست عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راهی وین شد.

اسلامی ضمن سخنرانی در این نشست، با همتایان و مقامات انرژی اتمی کشورهای مختلف و احتمالا «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار می‌کند.

اقدام ضدایرانی G۷

کشورهای عضو گروه هفت با پافشاری روی ادعاهای مطرح شده علیه ایران، بیانیه‌ای ضدایرانی صادر کردند.

مدار در اختیار «چمران»/رونمایی از «ش م س»/ یک بیانیه ضدایرانی دیگر

کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا، یا کشورهای عضو گروه هفت، با استناد به ادعای تکذیب‌شده ارسال موشک‌های بالستیک و پهپاد انتحاری از سوی ایران به سوی روسیه و استفاده شدن از این جنگ‌افزارها در جنگ اوکراین، بیانیه‌ای ضدایرانی صادر کردند.

لین بیانیه در حالی منتشر شد که گروه هفت و اتحادیه اروپا هیچگونه سندی برای ادعای خود منتشر نکرده است. 

هشدار چین به آلمان

عبور ۲ کشتی نیروی دریایی آلمان از تنگه تایوان، خشم پکن را برانگیخته است.

ارتش چین روز شنبه ضمن محکوم‌کردن عبور ۲ کشتی نیروی دریایی آلمان از تنگه تایوان، اعلام کرد که این امر خطرات امنیتی را افزایش می دهد و پیام «اشتباه» ارسال می‌کند.

مدار در اختیار «چمران»/رونمایی از «ش م س»/ یک بیانیه ضدایرانی دیگر

طبق بیانیه ارتش چین، نیروهای این کشور، کشتی‌های آلمانی را زیر نظر گرفته و آن‌ها هشدارهای «لازم» را دریافت کرده‌اند.

تعیین تکلیف دستیاران فاقد تضامین

اجتماعی:

معاونت آموزشی وزارت بهداشت تکلیف دستیارانی که تضامین مطابق آیین‌نامه وزارت بهداشت را ندارند را مشخص کرد.

 معاونت آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ چنانچه دستیاران شرایط سپردن تضامین طبق آیین نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به هر صورتی نداشته باشد، دانشگاه مکلف به ثبت نام مشروط و معرفی دستیار به بیمارستان محل آموزش است.

رونمایی از آلبوم جدید همایون شجریان

فرهنگی:

مراسم رونمایی از آلبوم مشترک کیخسرو پورناظری و همایون شجریان به نام «ش م س» ساعاتی پیش در تالار وحدت برگزار شد.

کیخسرو پورناظری به عنوان خالق اثر در این مراسم گفت: من در خانواده‌ای فرهنگی بزرگ شدم. پدرم آزاد مرد بود و من هم مسیر او را در پیش گرفتم و به خودم تعهد دادم فقط کار فرهنگی کنم؛ چون به هر گروهی که بروی موجب محدودیت و انجماد فکر می‌شود و همین توصیه را هم به فرزندانم کردم. تا به حال کار نازل از ما نشنیده‌اید و همیشه کار با کیفیت تولید کرده‌ایم؛ چون سعی کردیم ارتباطمان را با مردم و موسیقی اصیل حفظ کنیم.

مدار در اختیار «چمران»/رونمایی از «ش م س»/ یک بیانیه ضدایرانی دیگر

 همایون شجریان به عنوان خواننده آلبوم «ش م س» نیز اظهار کرد: آغاز این آلبوم از ۶ سال پیش آغاز شد و پس از کنسرت‌هایی که در این زمینه برگزار کردیم کارهای فنی زیادی روی این آلبوم انجام شد. پس از طی مسیری که در حوزه فنی داشتیم به این فصل رسیدیم. آقای پورناظری هر قطعه را در این آلبوم به گونه‌ای ساختند که هر کدام با دیگری متفاوت است. خدا را شاکرم که توانستم این آلبوم را بخوانم. کنسرت‌های داخل ایران از سال آینده شروع می‌شوند و با افتخار خدمت شما خواهیم بود.

کسب دو مدال توسط دختران ایران در مسابقات جهانی اسکیت

ورزشی:

رقابت‌های جهانی اسکیت بخش فری استایل شاخه اسپیداسلالو در حالی در ایتالیا در حال برگزاری است ‌که بانوان کشورمان موفق به کسب مدال طلا و برنز این رقابت‌ها شدند.

مدار در اختیار «چمران»/رونمایی از «ش م س»/ یک بیانیه ضدایرانی دیگر

 مرحله نهایی رقابت‌های جهانی اسکیت بخش فری استایل شاخه اسپیداسلالوم در حالی در ایتالیا در حال برگزاری است که در پایان این رقابت ها، ترانه احمدی به مدال طلا دست یافت و رومینا سالک دیگر نماینده ایران نیز به مدال برنز رسید.

تقاضای ۴ برابر شدن بودجه پارک های علم و فناوری

دانشگاه:

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: بودجه پارک‌های علم و فناوری حدود ۲ درصد از بودجه آموزش عالی است.

مدار در اختیار «چمران»/رونمایی از «ش م س»/ یک بیانیه ضدایرانی دیگر

 محمد نبی شهیکی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری اظهار کرد: کل بودجه پارک های علم و فناوری ۲ درصد از ارقام بودجه آموزش عالی کشور است. بنابراین پایه بودجه این پارک‌ها بسیار ضعیف است؛ البته با همین پایه بودجه‌ای ضعیف این پارک‌های علم وفناوری توانستند ۱۴۰ هزار شغل ایجاد کنند. باید این تعداد را به ۵۰۰ هزار شغل برسانیم که تحقق این امر مستلزم ۴ برابر کردن بودجه پایه این پارک هاست.

پایان خبر نادیاتور

مدار در اختیار «چمران»/رونمایی از «ش م س»/ یک بیانیه ضدایرانی دیگر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مدار در اختیار «چمران»/رونمایی از «ش م س»/ یک بیانیه ضدایرانی دیگر" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مدار در اختیار «چمران»/رونمایی از «ش م س»/ یک بیانیه ضدایرانی دیگر"، کلیک کنید.