مقدار مصرف عرق خار مریم برای کبد چرب

هیچ می دانستید که کبد چرب را می توانید با روش های سنتی و داروهای گیاهی در خانه درمان کنید؟ البته باید اشاره کرد که کبد چرب آن قدرها هم بیماری حادی نیست و با اصلاح تغذیه و مزاج می توان این مشکل را تا حدودی برطرف کرد. محصولات چاقی دکتر بیز دارای تاییدیه از وزارت بهداشت است و شما میتوانید با خیال راحت از محصولات این شرکت استفاده کنید . خار مریم گیاهی بوده که می تواند برای درمان کبد چرب تا حدودی موثر باشد. در این مقاله از وب سایت می خواهیم به خواص خار مریم برای کبد چرب بپردازیم. خارمریم چه خواصی دارد؟

  • موجب کاهش وزن می شود و افرادی که چاق هستند و به کبد چرب هم مبتلا می باشند، بهتر است که دمنوش خار مریم را مصرف کنند.
  • درمان دیابت
  • پاکسازی کبد از سموم
  • موثر در پیشگیری از سکته قلبی و مغزی
  • تنظیم کلسترول خون
  • درمان کبد چرب

مقدار مصرف عرق خار مریم برای کبد چرب

پک ترک اعتیاد بیز به اشکال متفاوتی توسط پزشک تجویز و مصرف می شود. اما باید دقت کنید که این پک ها برای مصرف دوز مشخصی دارند و نباید در خوردن آن ها زیاده روی کرد. بهتر است که سه گرم از خار مریم را برای درمان کبد چرب مورد استفاده قرار دهید. خار مریم به شکل کپسول، پودر، عرق خار مریم و گیاه خار مریم در عطاری ها موجود می باشد. برخی افراد عادت به خوردن عرقیجات دارند و بهتر است که عرقیجات را در هنگام مصرف با آب مخلوط نموده و میل کنید. برای مصرف عرق خار مریم کافی است نسبت یک سوم عرق مریم و دو سوم آب را در هنگام نوشیدن لحاظ کنید. اما اطباء طب سنتی معتقدند دمنوش خار مریم تاثیرگذاری بیشتری نسبت به عرق خارمریم دارد. بهتر است که خارمریم را برای کبد چرب به شکل دمنوش مصرف کنید. طریقه مصرف دمنوش خارمریم برای کبد چرب :

  • یک لیوان آب جوش
  • سه الی سه و نیم گرم خارمریم

خارمریم را داخل 150 سی سی آب بریزید و آن را روی کتری یا سماور قرار دهید تا دم بکشد. بعد از حدود 20 الی 30 دقیقه دمنوش شما آماده است. برای آگاهی از اینکه تا چه مدت و چند روز این دمنوش را میل کنید، بهتر است با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید. در حالت کلی بهتر است که در مدت زمان سه روز و درست قبل از خوردن غذای اصلی میل شود. مصرف خارمریم برای چه کسانی ممنوع است؟

  • زنان باردار
  • زنان شیرده
  • افراد مبتلا به انواع سرطان ها
  • افراد مبتلا به فیبروم

خانم هایی که دچار کیست های سینه هستند و یا فیبروآدنوم دارند بهتر است که این دمنوش را میل نکنند. خار مریم گیاهی شگفت انگیز به حساب می آید که تاکنون فواید فراوانی در مورد آن به اثبات رسیده است. این گیاه سلامت پوست را بهبود می بخشد، برای درمان مشکلات کبدی فوق العاده عمل می کند و در کاهش وزن و لاغری تاثیری چشمگیر دارد.

گیاه خار مریم چیست؟

خار مریم گیاهی گلدار از تیره کاسنیان است که به ویژه در کشورهای مدیترانه ای به عنوان داروی گیاهی کاربرد دارد. ماده فعال موجود در خارمریم سیلیمارین است که پزشکان اغلب برای درمان مشکلات کبدی از آن بهره می گیرند. در بعضی از تحقیقات مشخص شده که این گیاه در کاهش کلسترول و مدیریت دیابت نوع 2 نیز می تواند موثر باشد. حمایت از سلامت استخوان ها، جلوگیری از مقاومت به انسولین و کند کردن رشد سلول های سرطانی از دیگر مزایای مصرف گیاه خار مریم است. milk thistle یا همان خارمریم حتی می تواند همچون قرص کلاژن عمل کرده و با افزایش کلاژن سازی در بدن در رفع چین و چروک ها موثر باشد. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

فواید و خواص خار مریم

خار مریم را به عنوان دمنوش نیز می توانید میل کنید. در بعضی از مکمل های غذایی هم از این گیاه استفاده می شود مثل: قرص لیورگل که سلامت کبد را بهبود می بخشد. حتی به کرم های پوستی هم این گیاه را اضافه می کنند تا بتوان از مزایای آن برای سلامت پوست و کمک به جوان سازی آن بهره گرفت. در اینجا خواص گیاه خارمریم را برایتان شرح می دهیم: خارمریم گلی با رنگ های قرمز تا بنفش دارد و برگ های آن سبز مایل به زرد هستند. این گیاه 30 تا 200 سانتی متر می تواند قد بکشد. ایران، سواحل جنوب شرقی انگستان، آمریکای شمالی و استرالیا کشورهایی هستند که این گیاه بیشتر از هر مکانی در آنجا رشد دارد.

خار مریم یکی از گیاهان گلدار است که نام علمی آنSilybmommarianum است. رنگ گل های این داروی گیاهی قرمز مایل به بنفش است که این گلبرگ های بنفش دارای رگه های سفید هستند. خار مریم با نام های دیگری از جمله خار اسکاتلندی، خار شیری، مدیترانه، کنگر اسکاتلندی و غیره شناخته می شود. دانه های خار مریم دارای مواد فعال است که یکی از مهم ترینمواد فعال موجود در این داروی گیاهی سیلیمارین است که عصاره دانه های خار مریم را گرفته و از خواص خار مریم و عصاره آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کنند. سیلیمارین خواص درمانی مختلفی از جمله خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی دارد. از جمله خواص خار مریم می توان به درمان سرطان، مراقبت از کبد، افزایش شیر مادر، درمان اختلالات کیسه صفرا و کاهش وزن سریع اشاره کرد.

در این مطلب از غفاری دایت که در ارتباط با خواص خار مریم است به بررسی خواص درمانی خار مریم، خواص خار مریم برای کبد، خار مریم برای کبد چرب، خواص خار مریم برای افزایش شیر، خواص خار مریم برای بهبود سلامت قلب، خواص خار مریم برای دیابت، خواص خار مریم به عنوان ضد سرطان، خواص خار مریم برای پوست، خواص خار مریم برای لاغری، نحوه استفاده از خار مریم، طرز تهیه دمنوش خار مریم و در نهایت عوارض خار مریم می پردازیم. تولید عرقیات گیاهی همچون عرق خار مریم یکی از پرمصرف ترین انواع استفاده از گیاهان دارویی است. امروزه در ایران بیش از 40 نوع گیاه وجود دارد که از عرق این گیاهان برای مصارف پیشگیرانه یا درمانی استفاده میشود.

پکیج دکتر بیز اثرات به خصوصی ازخود در بدن انسان جای میگذارد، می تواند گیرنده های عصبی بویایی را تحریک نموده و بر روند ساخته شدن هورمونها، حرارت بدن، سوخت و ساز بدن، سطح هورمون های استرس و جنسی، سامانه دفاعی بدن، افکار و رفتارهای عاطفی و جسمانی ما اثر بگذارند. عرق خارم مریم را میتوان در کنار عرق کاسنی ، عرق شاطره ، عرق نعنا، عرق بهارنارنج و عرق بیدمشک به عوان پر مصرف ترین عرقیات گیاهی در ایران دانست . گیاه خار مریم و خواص شگفت انگیز آن : در ایران این گیاه در استان های شمالی همچون گیلان، گلستان، مازندران و در جنوب کشور در استان های فارس، خوزستان، شمالِ شرقِ آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد به صورت خود رو در مزارع می روید.

برخی مواقع نیز میتوان این گیاه را در حاشیه جاده ها که به صورت علف هرز رشد کرده است یافت . بهبود سلامت پوست و کمک به کلاژن سازی از خواص خار مریم : خار مریم به حفظ سلامت پوست کمک می کند. نتایج یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که استفاده از این گیاه روی پوست موش ها باعث کاهش التهاب می شود. در مطالعات دیگر نیز مشخص شد که خارمریم دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد پیری بوده و به جوان سازی پوست کمک می کند. ترکیبات فعال موجود در milk thistle ممکن است همچنین بتوانند اثرات مضر قرار گرفتن در برابر نور خورشید را تا حدودی خنثی کنند و از پیر شدن سلول های پوستی ممانعت به عمل آورند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مقدار مصرف عرق خار مریم برای کبد چرب" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مقدار مصرف عرق خار مریم برای کبد چرب"، کلیک کنید.