مهارت شناختی در کودکان اوتیسم

اوتیسم به عنوان یک اختلال شناختی: وقتی فردی با اوتیسم دست وپنجه نرم می کند یا یکی از اعضای خانواده اش اوتیسم دارد، همیشه راه هایی برای بهبود هست. لباس مرد عنکبوتی بچه گانه واقعی با تار دارای سیستم های پوشش مقاوم در برابر تغییرات شدید اقلیمی است تا در شرایط مختلف کارایی داشته باشد .  این پیشرفت ها شامل بهبود کیفیت زندگی و مهارت های شناختی آنها می شود. شاید اوتیسم برای فرد و اعضای خانواده چالش زا باشد، اما برخی از فعالیت های شناختی به بهبود آن کمک می کنند. در بسیاری از موارد، کودک یا بزرگسال اوتیسم از انواع اختلالات رشد شناختی رنج می برد.

مهارت شناختی در کودکان اوتیسم

مهارت شناختی در کودکان اوتیسم

این چالش ها شبیه چالش های افرادی است که درگیر اختلال بیش فعالی کمبود توجه هستند. بیشتر چالش های شناختی که فرد اوتیسم با آن مواجه است در سطح اجرایی رخ می دهد.(بازی های شناختی کودکان اوتیسم. چگونه می توان شناخت را در افراد اوتیسم بهبود بخشید؟ این امکان وجود دارد که بیمار با یکسری فعالیت های مناسب متوجه بهبود توانایی های شناختی خود شود. این فعالیت ها(فعالیت های بدنی) به بیمار کمک می کنند تا در برنامه ریزی، تصمیم گیری و بهبود حافظه کوتاه مدت گام بردارد. افراد اوتیسم در طول تعاملات اجتماعی برای یادگرفتن تلاش می کنند و برای بهبود نیاز به تمرین دارند.(آموزش مهارت های اجتماعی و بازی در زنگ تفریح .

مانند هر فعالیتی، همیشه دوست داشتن و دوست نداشتن شخصی عامل مهمی است. البته به این معنا نیست که فرد اوتیسم هرگز نباید فعالیتی خارج از نقطه امن خود انتخاب کند. همیشه فعالیت هایی در حوزه شناخت و فعالیت درمانی وجود دارد که برای فردی خاص جذابیت دارد. برخی از افراد فعالیت های خاصی را بر سایرین ترجیح دهند. ضروری است که فرد از فعالیت لذت ببرد حتی اگر او را به چالش بکشد. توانایی های شخصی هنگام انتخاب یک فعالیت شناختی، فرد باید فعالیتی را انتخاب کند که با توانایی های اوتیسم سازگار باشد. سعی نکنید فرد را مجبور کنید. اگر فرد اوتیسم با مسایل خاصی دست وپنجه نرم می کند، عضو خانواده باید با هماهنگ کننده فعالیت همکاری کند. مربیان می توانند اطمینان حاصل کنند که نیازهای فرد برآورده شده باشد.

تنوع در طرح ها، جنس، و لوازم جانبی می تواند بر قیمت لباس ونوم تاثیر بگذارد . گنجاندن نیازهای ویژه یا ترکیبی از همه چیز هنگام انتخاب یک فعالیت شناختی برای فرد اوتیسم، هم گروه های بزرگ وجود دارند و هم گروه های محدودتر. باید در نظر بگیرید که فرد اوتیسم در چه گروهی رشد می کند. ممکن است فرد اوتیسم در هر دو موقعیت برای فعالیت های مختلف پیشرفت کند.(بازی های شناختی کودکان اوتیسم) در برخی موارد پرخاشگری و خود زنی فرا گرفته می شوند. یعنی کودک می آموزد که برای رسیدن به خواسته هایش چنین رفتار هایی از خود نشان دهد تا والدین را تسلیم کند و متاسفانه والدین نیز این رفتار را تقویت می کنند.

احتمال اینکه کودکان مبتلا به اتیسم-که ذاتا مکانیسم تنظیم هیجانات معیوبی دارند-رفتار های پرخاشگری و خود زنی را بروز دهند، بیشتر از کودکی است که نظام هیجانی سالمی دارد. از سویی، به دلیل این سیستم هیجانی معیوب، رفتار های مخرب بیشتری از کودکان مبتلا به اوتیسم دیده می شود و احتمال اینکه والدین ناخواسته این رفتار ها را تقویت کنند بیشتر است.در این صورت طولی نخواهد کشید که این رفتار های مخرب در کودک تبدیل به عادت شوند و برای فرار از کار و یا رسیدن به خواسته اش دایما آن را به کار گیرد. در صورتی که این رفتار های پرخاشگرانه ماهیت رفتاری و یادگیری داشته باشد، به کمک یک رفتار درمانگر باید عوامل آغازگر را شناسایی کرده و نتایج بروز آن رفتار را نیز ثبت نموده و به کاهش این رفتار ها بپردازد.

اینکه کودکان اوتیسم نسبت به خود یا دیگران رفتار های تهاجمی و خطرناک از خود نشان دهند، امری غیرطبیعی نیست. این کودکان گاهی احساسات درونی خود را از طریق رفتارهای پرخاشگرانه به دیگران بیان می کنند. گاهی این رفتارهای پرخاشگرانه با خودشان بوده و منجر به خود زنی و خود آزاری خواهد شد. آن ها ممکن است لگد بزنند، اجسام را پرتاب کنند و به خود یا دیگران آسیب برسانند. این رفتار های پرخاشگرانه یک مشکل بسیار جدی در کودکان مبتلا به اتیسم می باشد. بر اساس یک مطالعه بالینی، نشان داده شده که 68 درصد افراد اتی توجه مشترک به طور معمول در کودکان 3 تا 5 ماهه رشد پیدا می کند و در 18 ماهگی به خوبی قابل مشاهده است.

بدست آوردن هماهنگی توجه با یک همسال یا شریک اجتماعی نقطه عطف مهمی است در مشارکت فعال کودک در فرصت های یادگیری اجتماعی و توسعه زبان. توجه مشترک در بلوغ اجتماعی نقشی حیاتی دارد و نوجوانان و کودکانی که در شروع یا پاسخ یا ادامه دادن توجه مشترک مشکلاتی دارند ممکن است در تعاملات اجتماعی خود اسیب ببینند همچنین در ظرفیت های خود برای تعامل و ارتباط.سم نسبت به یک مراقب و 49 درصد آن ها نسبت به یک فرد غیر مراقب پرخاش کرده اند. توجه مشترک مستلزم پایه های ضروری در رشد سیستم عصبی است به این معنی که می بایستی سیستم عصبی به مرحله ای از رشد رسیده باشد و تا زمانی که این رشد و تکامل به حد کفایت نرسیده باشد کودک شروع به توجه مشترک نمی کند این مهارت مستلزم مهارتهای پایه ای ظریف تر و خرد تری است مانند ارتباط چشمی،تعقیب بینایی و….

توجه مشترک در کودک اتیستیک کودک اتیستیک هم در آغاز توجه مشترک و هم در ادامه دادن یک توجه مشترک دچار نقص است.کودک اتیستیک در زمان گفتار بی توجه است. به دنبال منبع صدا نمی گردد. سیستم های ارتباطی داخلی در لباس های مرد عنکبوتی سیاه با امکانات ویژه ای برای ارتباط با مرکز کنترل و دیگر اعضای تیم ارتباط برقرار می کند . تمام مراحل بالا نیازمند ارتباط چشمی با فرد مقابل و موقعیت او است یعنی اینکه نگاه به فرد مقابل مشخص می کند این بازی چه زمانی شروع می گردد و چه زمانی پایان می یابد.در این بازی حتما به شریک بازی توجه کنید که خیلی قوی تر و یا ضعیف تر نباشد. و تاکید تان بر طولانی تر شدن این کشش باشد نه برنده شدن یک طرف بازی در آن.

در بازی های ارتباطی دیگر نیز تاکیدتان بر طولانی تر شدن بازی باشد نه به سر انجام رساندن آن. این گونه بازی ها ممکن است نیاز نباشد که پایانی داشته باشند و برنده و بازنده ای. کودکان مبتلا به اوتیسم غالبا توسط محرک هایی مانند لمس، صدا، نور و حتی بو دچار تحریک بیش از حد می شوند، همچنین امور غیر منتظره و غیر قابل پیش بینی و یا تغییر روتین ها و روال عادی زندگی باعث پریشانی آن ها می گردد . از آنجایی که این کودکان همواره در تلاش هستند تا به اطرافیان بفهمانند که چه احساسی دارند و چه چیزی را تجربه می کنند، اما موفق نیستند و همین امر موجب به هم ریختگی، یاس و فروپاشی در آن ها می شود. در ادامه خواهیم گفت در مواجهه با کتک زدن کودک اوتیسم چه کنیم؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مهارت شناختی در کودکان اوتیسم" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مهارت شناختی در کودکان اوتیسم"، کلیک کنید.