واکنش لاوروف به شهادت رییس جمهور و هیات همراه

واکنش لاوروف به شهادت رییس جمهور و هیات همراه

به گزارش نادیاتور سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پی به شهادت رسیدن سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد، گفت: عمیقا، از شنیدن خبر درگذشت رییس جمهور و وزیر امور خارجه ایران اندوهگین شده ام.

به نقل از نادیاتور لاوروف گفت: نقش رییس جمهور رییسی و وزیر امور خارجه ایران در تقویت همکاری ها میان مسکو و تهران فوق العاده باارزش بود.

لاوروف همچنین گفت: روسیه خالصانه به خانواده و دوستان قربانیان این سانحه و ملت دوست ایران تسلیت می گوید.

او افزود: روسیه همواره این چهره های سیاسی برجسته را به عنوان وطن دوستان واقعی جمهوری اسلامی ایران به یاد خواهد سپرد که سرسختانه از منافع کشورشان دفاع و جان خو را وقف خدمتی با از خودگذشتگی به سرزمین مادری خود کردند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین بیان کرد: ابراهیم رییسی، رییس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در روسیه به عنوان دوستان واقعی و قابل اعتماد کشورمان شناخته می شدند.

رییس جمهور ایران، روز یکشنبه، برای افتتاح سد مرزی «قیزقلعه سی» به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود و بالگرد حامل او در مسیر بازگشت به تبریز در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. در پی این حادثه رییس جمهور، وزیر خارجه کشورمان و همراهان به شهادت رسیدند.

311311

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واکنش لاوروف به شهادت رییس جمهور و هیات همراه" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واکنش لاوروف به شهادت رییس جمهور و هیات همراه"، کلیک کنید.