۸۰ درصد از مناطق حفاظت‌شده دریایی در اتحادیه اروپا بی‌تاثیرند

۸۰ درصد از مناطق حفاظت‌شده دریایی در اتحادیه اروپا بی‌تاثیرند

کارشناسان محیط زیست بنابر نتایج یک مطالعه جدید می‌گویند بیش از ۸۰ درصد از «مناطق حفاظت‌شده دریایی» در اتحادیه اروپا برای مراقبت از گونه‌های آبزیان در معرض خطر، بی‌تاثیرند.

به گزارش نادیاتور، این مطالعه نشان می‌دهد بیشتر مناطق حفاظت‌شده دریایی اروپا که برای حفاظت از گونه‌ها و زیستگاه‌های آنها ایجاد شده‌اند، اهداف حفاظتی را برآورده نمی‌کنند چراکه حفاظت حاشیه‌ای و ناچیزی را در برابر فعالیت‌های صنعتی مانند لایروبی، معدن‌کاری و صید ترال شامل می‌شوند.

محققان در مقاله‌ای که در مجله One Earth منتشر شده است، اعلام کردند سطوح پایین حفاظت در ۸۶ درصد از مناطق حفاظت شده دریایی (MPA)، اتحادیه اروپا را از دستیابی به اهداف تنوع زیستی سال ۲۰۳۰ دور کرده است، اهدافی که برای کاهش خطر انقراض گونه‌ها طراحی شده است.

به نوشته گاردین، این مقاله نتیجه‌گیری می‌کند که رسیدن به هدف حفاظتی سختگیرانه ۱۰ درصدی اتحادیه اروپا مستلزم «تغییرات اساسی» در مقررات فعالیت‌ها در پناهگاه‌های دریایی آن است.

پایان خبر نادیاتور

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۸۰ درصد از مناطق حفاظت‌شده دریایی در اتحادیه اروپا بی‌تاثیرند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۸۰ درصد از مناطق حفاظت‌شده دریایی در اتحادیه اروپا بی‌تاثیرند"، کلیک کنید.