کتاب قرارگاه گمنامان رونمایی شد

کتاب قرارگاه گمنامان رونمایی شد

نادیاتور/ایلام کتاب قرارگاه گمنامان نوشته «افشین طاوسیان مقدم» با نقد و بررسی دو نفر از نویسندگان استانی در ایلام رونمایی شد.

«سالم پوراحمد» شاعر و نویسند و منتقد در حوزه نشر و چاپ کتاب در این مراسم، اظهار کرد: نشر کتاب یک مجاهدت است و خرسندیم از این که از رشادت میهن پرستان و رزمندگان گمنام، حماسه آفرینی صورت گرفته است. 

پوراحمد گفت: متأسفانه امروزه در عرصه نشر، کتاب‌هایی چاپ می‌شود که از قلم و شأن بسیار پایینی برخوردار هستند و ناشران باید میزان و معیار و حرمت قلم را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه کتاب قرارگاه گمنامان با نشآت گرفتن از حافظه پدری رزمنده، نوشته‌ای بی‌طرف و مورد توجه است، ادامه داد:  از محسنات این کتاب روایات حوادث بر اساس تاریخ، ذکر جزئیات؛ برجسته کردن خدمات ارتشی‌ها و جوانمردان دوران دفاع مقدس و معرفی دقیق نام‌ها و مکان هاست.

وی افزود: از نواقص کتاب می‌توان به عدم نام بردن نقل کننده خاطرات، که در مقدمه هم کمرنگ بود وعدم فصل‌بندی، عدم نمایه‌ی مکان‌ها و نام‌ها و نیز عدم اعلان گزاری و عدم استفاده از منابع را نام برد. 

در ادامه برنامه «قاسم نظری» دیگر نویسنده، شاعر و منتفد استان گفت: در سطح استان کمتر کتابی دیده شده از سختی‌های دفاع مقدس، این گونه واضح قلم بزند.

نظری با اشاره به این که متن و نوشتار اصلی کتاب خاطره نویسی است، ۷ گام اصلی در خاطره نویسی وجود دارد، که در این کتاب کمتر این اصول رعایت شده است. 

وی تصریح کرد: رنگ و شکل کتاب در خریداری آن بسیار تاثیر گذار است و این کتاب از طراحی جلد و نمایی ضعیف برخوردار است.

نظری گفت: از دیگر نواقص کتاب متن کتاب با مقدمه اول متفاوت است، خسته کننده بودن متن کتاب؛ گم بودن علائم نگارشی و ویراستاری، درج آمار و ارقام بدون اشاره به منابع نیز از دیگر ضعف‌های این کتاب است.  

«منصور محبی»  معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین، ضمن تقدیر از همراهی و همگرایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای اسلامی گفت: نقد و بررسی پیرامون کتاب، باید به طور جد در استان پیگیری شود. 

 این نشست به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام،  مؤسسه فرهنگی هنری عصر پیام ایلام و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

پایان خبر نادیاتور 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کتاب قرارگاه گمنامان رونمایی شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کتاب قرارگاه گمنامان رونمایی شد"، کلیک کنید.