رسانه عبری، رژیم صهیونیستی را پشت انفجار پیجرها در لبنان دانست

رسانه عبری، رژیم صهیونیستی را پشت انفجار پیجرها در لبنان دانست

در حالیکه حزب‌الله لبنان، رژیم صهیونیستی را مسؤول جنایت انفجار مجموعه‌ای از پیجرها دانسته که ۱۱ شهید و هزاران مجروح برجای گذاشته است، تل‌آویو رسماً مسؤولیت این حمله را بر عهده نگرفته، اما وبگاه عبری «واللا» – عصر سه‌شنبه – تاکید کرد که تل‌آویو پشت این حمله است.

به گزارش نادیاتور، این وبگاه عبری به نقل از یک منبع صهیونیست مطلع گزارش داد: «عملیات منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی از نوع «پیجر» در ابتدای هفته در چارچوب سلسله رایزنی‌های امنیتی که “بنیامین نتانیاهو”، نخست‌وزیر با وزرای ارشد و روسای نهادهای امنیتی و سرویس‌های اطلاعاتی انجام داد، تصویب شد.»

واللا به نقل از یک منبع دیگر صهیونیست نوشت رژیم صهیونیستی این عملیات را به منظور گشودن مرحله جدیدی از جنگ با حزب‌الله لبنان از یک سو و از سوی دیگر برای باقی نگه داشتن اسرائیل در آستانه جنگ همه جانبه انجام داد.

این افشاگری در حالی است که نتانیاهو روزها است که تحت فشارهای داخلی در نتیجه بمباران مستمر اماکن نظامی اشغالگران توسط  حزب‌الله، به شدت برای آغاز عملیات نظامی در لبنان علیه این حزب تبلیغ و تقلا می‌کند.

دفتر «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای – بدون جزئیات بیشتر- اعلام کرد که گالانت در حال ارزیابی وضعیت عملیاتی با رئیس ستاد و مقامات ارشد نهاد امنیتی است.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» نیز نوشت که ارزیابی وضعیت انجام شده توسط گالانت به منظور بررسی آمادگی برای همه سناریوهای ممکن است.

پیش از این بنیامین نتانیاهو رایزنی‌های امنیتی بسیاری با گالانت و روسای سرویس‌های امنیتی در «حفره» (یک سالن زیرزمینی مستحکم) در الکریاه (مرکز وزارت جنگ) در تل‌آویو برگزار کرد تا وضعیت در لبنان را ارزیابی کند.

در حالیکه سخنگوی ارتش اشغالگر مدعی شده هیچ تغییری در دستورالعمل‌ها در جبهه داخلی صورت نگرفته است، از اسرائیلی‌ها خواست که جانب احتیاط را رعایت کرده و وضعیت آگاهی خود را حفظ کنند تا از هرگونه تغییر در سیاست‌های دنبال شده مطلع باشند و بلافاصله آنها را اجرا کنند.

در همین حال شرکت‌های هواپیمایی از تعلیق پروازهای خود به مقصد تل‌آویو خبر دادند.

پایان خبر نادیاتور

رسانه عبری، رژیم صهیونیستی را پشت انفجار پیجرها در لبنان دانست

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رسانه عبری، رژیم صهیونیستی را پشت انفجار پیجرها در لبنان دانست" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رسانه عبری، رژیم صهیونیستی را پشت انفجار پیجرها در لبنان دانست"، کلیک کنید.