خودروی شاهکار ژاپنی در راه است /عکس

خودروی شاهکار ژاپنی در راه است /عکس

به گزارش خبرگزاری نادیاتور، مورانو، کراس اوور سایز متوسط نیسان، از سال ۲۰۱۴ در سومین نسل خود به سر می‌برد و دنبال‌کنندگان اخبار خودرو از مدت‌ها قبل انتظار معرفی نسل جدید آن را می‌کشیدند. نیسان به‌تازگی از نسل جدید مورانو با طراحی نمای بیرونی، کابین و پیشرانه جدید رونمایی کرد.

طراحی نمای بیرونی نسل جدید نیسان مورانو

جذابیت اصلی مورانو از سال ۲۰۰۳ که وارد بازار شد، در طراحی نمای بیرونی آن بود. این هنوز برای این کراس اوور ژاپنی صدق می‌کند.

نیسان در مدل جدید مورانو چراغ‌های جلو دوبخشی را جایگزین چراغ‌های بزرگ قبلی کرده است. همچنین بالای جلوپنجره متقارن این خودرو، چراغ‌هایی باریک نصب کرده است.

این شاسی بلند در طراحی نمای بیرونی بی‌شباهت به نسخه جدید کیکس نیست. البته نیسان طراحی V-Motion را با چهره و چراغ‌های ال‌ای‌دی به کار رفته در گوشه‌های جلوپنجره حفظ کرده است.

آینه‌های بغل هم از ستون A به لب‌ها انتقال پیدا کرده‌اند و بالای شیشه‌ها تریمی کرومی تا صندوق عقب به کار رفته است. همچنین در گلگیرهای جلو خطوطی قابل مشاهده هستند که تا ناحیه عقب امتداد دارند و به برجستگی‌های عقب می‌رسند.

ناحیه عقب این کراس اوور ژاپنی به‌صورت کامل بازطراحی شده است. در این ناحیه چراغ‌های باریکی جا دارند که از گوشه‌ای تا گوشه دیگر کشیده شده‌اند. نیسان می‌گوید ک مورانو از نظر طراحی در دسته کراس اوورهای بالارده‌تر قرار می‌گیرد.

ابعاد مورانو مدل ۲۰۲۵

مورانو نسل جدید کمی بزرگ‌تر از قبل خواهد بود. عرض و فاصله کف بدنه این کراس اوور تا سطح زمین به ترتیب ۶۶ میلی‌متر و حدود ۵۰ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است، اما طول، ارتفاع و فاصله محوری تقریباً دست‌نخورده باقی مانده‌اند. در نتیجه همین، فضای کابین هم کمتر شده است؛ با فضای پای کمتر در ناحیه عقب و فضای پای بیشتر در جلو.

کابین مدل جدید مورانو

طراحان نیسان در طراحی فضای داخلی مورانو مدل ۲۰۲۵ هم بازنگری کرده‌اند. در کابین نسخه جدید این شاسی بلند دو نمایشگر به هم پیوسته و حذف بخش عمده کنترل‌های فیزیکی اهمیت ویژه‌ای دارند و کابین را به نیسان آریا نزدیک‌تر کرده‌اند. یک نمایشگر هدآپ رنگی هم در قالب آپشن برای برخی از تیپ‌ها در دسترس قرار دارد.

فناوری‌های گوگل، سیستم صوتی استریو بوز با 10 اسپیکر، پشتیبانی بی‌سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو، و دوربین هوشمند دید سه‌بعدی از محیط اطراف برخی دیگر از امکانات این خودرو در کابین هستند. همچنین باید به سیستمی تحت عنوان Invisible Hood View اشاره کرد که به راننده اجازه مشاهده فضای موتور را می‌دهد.

مشخصات فنی نیسان مورانو نسل جدید

نیسان مورانو مدل 2025 از لحاظ فنی هم دستخوش تغییراتی شده است. این کراس اوور به‌جای پیشرانه V6 قبلی با گیربکس سی‌وی‌تی قبلی، از موتور 2 لیتری 4 سیلندر نیسان به‌همراه گیربکس اتوماتیک 9 سرعته بهره می‌برد.

موتور جدید مورانو ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اگرچه قدرت این موتور ۱۹ اسب بخار کمتر از نمونه قبلی است، گشتاور آن افزایشی ۲۷ نیوتن متری را تجربه کرده است. گیربکس هم کماکان به‌صورت استاندارد نیرو محرکه را به محور جلو منتقل می‌کند، ولی همچنین امکان سفارش این خودرو با سیستم چهار چرخ محرک وجود دارد.

تاریخ عرضه و قیمت نیسان مورانو مدل ۲۰۲۵

نسل جدید نیسان مورانو در اوایل سال آینده میلادی عرضه می‌شود. قیمت این کراس اوور در این مقطع مشخص نشد، اما با توجه به قیمت کنونی آن، انتظار می‌رود با قیمت پایه ۴۰ هزار دلاری در دسترس قرار بگیرد و قیمت تیپ پرچمدار دو دیفرانسیل آن از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کند.

۲۲۷۲۲۷

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خودروی شاهکار ژاپنی در راه است /عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خودروی شاهکار ژاپنی در راه است /عکس"، کلیک کنید.