پاسخ عراقچی به سوالی در مورد زمان احیای روابط ایران و بحرین

پاسخ عراقچی به سوالی در مورد زمان احیای روابط ایران و بحرین

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هدف اصلی سفرش به بحرین گفتگو و رایزنی در مورد مسائل منطقه بوده است، گفت: فکر می‌کنم که دیدگاه مشترکی بین ما درخصوص لزوم توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه و محکومیت این جنایت‌ها وجود دارد.

به گزارش نادیاتور، سید عباس عراقچی در پایان سفر خود به بحرین و پس از دیدار با وزیر خارجه و پادشاه این کشور در گفتگو با خبرنگاران  اظهار کرد: سفر به بحرین در ادامه سفرهای قبلی ما به کشورهای منطقه به خصوص حوزه خلیج فارس انجام شد و  هدف اصلی ما در این سفرها مشورت و رایزنی در خصوص تحولات منطقه از جمله بحث غزه و لبنان، تهاجمات رژیم صهیونیستی در منطقه، لزوم توقف این جنایات، رسیدگی به آوارگان و احتمالاتی که در مورد افزایش تنش در منطقه وجود دارد و لزوم جلوگیری از افزایش تنش است.

وی با بیان اینکه در جریان دیدار با پادشاه و وزیر خارجه بحرین نیز در ارتباط با این مسائل رایزنی و گفتگو کردیم، ادامه داد: طبیعی است که در کنار این موضوعات، برخی از  بحث‌های دیگر نیز انجام شد.

عراقچی همچنین با بیان اینکه ما در حال حاضر رابطه دیپلماتیک با بحرین نداریم، در پاسخ به این سوال آیا در جریان این سفر در مورد بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور و مسائل مربوط به احیای روابط دو کشور نیز رایزنی و گفت‌وگو شد، اظهار کرد: هدف اصلی این سفر همانطور که اشاره کردم رایزنی‌های منطقه‌ای بود.

وی افزود: درخصوص احیای روابط دو کشور مسائلی بین دو کشور وجود دارد که باید در یک روند تدریجی و با صبر و حوصله به آن پرداخت و تا رسیدن به آن نقطه هنوز فاصله داریم.

وی ادامه داد: حسن نیت در هر دو طرف وجود دارد که بتوانیم مشکلاتی که وجود دارد را به شیوه خوبی حل و فصل کنیم.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با تاکید مجدد مبنی بر اینکه هدف این سفر انجام مشورت‌های منطقه‌ای بود، تصریح کرد:  من فکر می‌کنم دیدگاه مشترکی بین ما درخصوص لزوم توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه و محکومیت این جنایات وجود دارد.

عراقچی خاطرنشان کرد: این نگرش مشترک مبنی بر لزوم همکاری بین تمام کشورهای منطقه برای رسیدن به آتش بس و توقف حملات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی وجود دارد و در مجموع در جریان این سفر جلسات خوبی داشتیم.

پایان خبر نادیاتور

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پاسخ عراقچی به سوالی در مورد زمان احیای روابط ایران و بحرین" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پاسخ عراقچی به سوالی در مورد زمان احیای روابط ایران و بحرین"، کلیک کنید.