باید یک نظام استعدادیابی طراحی شود

دیدار نوروزی وزیر آموزش و پرورش با مدیران و کارشناسان معاونت پرورشی و فرهنگی در سالن جلسات دفتر وزیر برگزار شد.
در این دیدار علیرضا کاظمی ضمن تبریک آغاز سال نو، تقارن بهار قرآن و طبیعت را به فال نیک گرفت و از تلاش و زحمات همکاران در این معاونت تشکر و قدردانی کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی یکی از حوزههای راهبردی نظام تعلیم و تربیت است، گفت: اهمیت این حوزه به قدری زیاد است که با عملکرد خود میتواند آموزش و پرورش را ارتقا دهد و یا باعث تنزل آن شود.
وی افزود: آموزش مسیر خود را پیدا میکند چرا که مدارس و معلمان بخوبی کار خودشان را انجام میدهند، بنابراین این پرورش است که میتواند تحول در نظام تعلیم و تربیت را ایجاد کند.
کاظمی تصریح کرد: پرورش بخش از نظام تعلیم و تربیت و جزئی از بدنه نظام محسوب میشود، اما خیلی اتصال به بدنه ندارد.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر داشتن نگاه تحولی به برنامههای پرورشی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: فعالیتهای استانی و ملی خوبی طراحی شده است، اما باید با استفاده از خرد جمعی و هیأت اندیشه ورز، نظام مسائل حوزه پرورشی و فرهنگی و گلوگاهها را احصا و برای آن راه حل پیدا کنید تا چرخشهای تحول آفرین اتفاق بیفتد.
کاظمی با بیان اینکه برای رسیدن سیاستها به مدرسه باید برنامه ریزی و پیگیری دقیقی صورت بگیرد، اذعان کرد: در موضوع قرآن و نماز باید دانش آموزان را آگاهانه و مختار دعوت کنیم و در معرفت افزایی دانش آموزان نسبت به نماز کار شود.
وی با اشاره به این که حوزه نماز، قرآن و عترت به سامان بخشی نیاز دارد، گفت: اقامه و اصل برگزاری نماز در مدارس موضوعیت دارد و پیشنهاد میکنم در مدارس پیش اجلاسیههای نماز برگزار شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این پرسش که برنامههای تحولی برای برگشت به مدرسه چیست؟ خاطرنشان کرد: برنامهها و اقداماتی مثلهر مدرسه یک سرود، هر مدرسه یک تئاتر، سرود همگانی، صبحگاه، اردوهای مدرسهای و… برای دانش آموزان جذابیت دارد.
کاظمی با بیان این که گفتمان تعلیم و تربیت را در نظام آموزشی کشور ساری و جاری کنیم، تصریح کرد: کانونهای تربیتی حلقههای قوی اتصال بین دانش آموزان، پرورش استعدادها و اوقات فراغت آنان است.
وی ادامه داد: باید دغدغه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ایجاد شود، بدون دغدغه و برنامه نمیتوانیم پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تجربه میز نماد در معاونت پرورشی و فرهنگی، گفت: در نماد دو مسئله درون و برون سازمانی داریم که اکثریت فعالیتها در نماد مربوط به آموزش و پرورش است. پیشنهاد میکنم هفتهای یکبار میز نماد برای بررسی موارد ارجاعی به دستگاههای مختلف برگزار شود.
کاظمی افزود: یکی از اشکالات وزارت آموزش و پرورش، این است که نظام استعداد یابی نداریم، باید اسناد تحولی بررسی و یک نظام استعدادیابی طراحی شود.
وی ادامه داد: برای این که در حوزه پرورشی و فرهنگی موفقیت کسب شود باید نگاه کلان داشت که مأموریت این حوزه چیست تا چشم انداز ترسیم شود.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اولویت پرورشی در مقاطع تحصیلی باید کاملاً مشخص شود تا نیروی انسانی در آن مسیر ساماندهی و برای هر دوره بستهای پرورشی و فرهنگی طراحی و تهیه شود.
کاظمی با اشاره به فعالیتهای سازمان دانش آموزی بر به روز رسانی مربیان سازمان، به روز رسانی محتوا، حضور پر رنگ و فعالتر دانش آموزان در سازمان دانش آموزی و استفاده از ظرفیت پانا تأکید کرد.
همچنین معاون پرورشی و فرهنگی با تبیین برنامه راهبردی معاونت و بخشهای متعدد آن، گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه داد و مدیران و کارشناسان معاونت به بیان پیشنهادات و نظرات خود پرداختند.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "باید یک نظام استعدادیابی طراحی شود" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "باید یک نظام استعدادیابی طراحی شود"، کلیک کنید.