ارایه خدمات در مراکز درمانی تامین اجتماعی به 2میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی از پذیرش و ارایه خدمات سرپایی به بیش از دو میلیون و 28 هزار و 580 بیمار در مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور از 25 اسفند سال گذشته تا 17 فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش نادیاتور، دکتر مهدی ناقوسی افزود: همچنین تعداد 41 هزار و 712 بیمار نیز در این مدت در بیمارستان های ملکی سازمان تامین اجتماعی، خدمات درمان بستری دریافت کردند.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز سال 1403 و در فاصله 25 اسفند سال گذشته تا 17 فروردین ماه امسال همچنین 6948 عمل جراحی عادی و 4085 عمل اورژانسی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی انجام شده است.

ناقوسی همچنین گفت: در این مدت، بخش اورژانس بیمارستان های تامین اجتماعی سراسر کشور به 2202 مصدوم ترافیکی در بخش سرپایی و 763 مصدوم در بخش بستری خدمت ارایه کردند و در این ایام 230 مورد احیای قلبی و ریوی موفق نیز در این مراکز انجام شده است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تلاش کادر درمان این سازمان برای رسیدگی و مداوای بیماران در ایام نوروز، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی در نوروز 1403 فعال بودند و به صورت مستمر و بدون وقفه به مراجعان خدمات ارایه دادند.

گفتنی است سازمان تامین اجتماعی با در اختیار داشتن 79 بیمارستان، 5 مرکز اعمال جراحی محدود و دارا بودن 320 مرکز سرپایی و بهره گیری از همکاری بیش از 57 هزار موسسه تشخیصی و درمانی طرف قرارداد، نقش مهمی در نظام سلامت ایران دارد و خدمات درمانی را به بیش از 46 میلیون نفر افراد تحت پوشش تامین اجتماعی ارایه می کند.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ستاد نوروزی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در ایام نوروز سال 1403 با اجرای طرح آماده باش نوروزی بیمارستان ها و مراکز درمانی این سازمان، آمادگی های لازم برای استمرار ارایه خدمات به بیمه شدگان را تدارک دیده بود.

طرح آماده باش نوروزی واحدهای درمانی تامین اجتماعی از ساعت 8 صبح روز پنج شنبه 24 اسفند 1403 آغاز شد و تا روز شنبه 18 فروردین 1403 ادامه داشت. در این طرح برای خدمت رسانی مناسب به مسافران نوروزی در مراکز درمانی و بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی پیش بینی های لازم انجام شد و مدیریت های درمان تامین اجتماعی استان ها برای اطمینان از آمادگی و فعال بودن مراکز، وجود و حضور نیروهای تخصصی و کادر درمانی، عدم وجود نقص و خرابی تجهیزات و دستگاه ها، امکان ارایه خدمات تشخیصی، آزمایشگاهی، تصویربرداری، دندانپزشکی و دارویی؛ برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را انجام دادند.

این گزارش حاکی است در ایام تعطیلات نوروز فعالیت تمام وقت بیمارستان ها و مراکز درمانی شبانه روزی تامین اجتماعی ادامه داشت و  پذیرش بیماران در ایام غیرتعطیل نوروزی نیز طبق روال جاری ادامه یافت.

پایان خبر نادیاتور

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارایه خدمات در مراکز درمانی تامین اجتماعی به 2میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارایه خدمات در مراکز درمانی تامین اجتماعی به 2میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی"، کلیک کنید.