سالانه 5000 میلیارد تومان با تکمیل سد خدا آفرین به اقتصاد استان اردبیل تزریق می شود

نادیاتور/اردبیل استاندار اردبیل پروژه ملی پایاب سد خداآفرین را گام مهمی در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم دانست و از تلاش جدی برای بهره برداری از این پروژه ملی در سال جاری خبر داد و گفت: با تکمیل و بهره برداری از پایاب سد خداآفرین سالانه حداقل 5000میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل تزریق خواهد شد.

سیدحامد عاملی، 27 فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید مساله اصلی کشور محسوب می شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال 1403 بر موضوع مردم محور تولید تاکید ویژه و اساسی داشتند و بر همین اساس نام گذاری سال جاری بر این اساس انجام شد.

وی افزود: تنها راه حل برون رفت کشور از شرایط اقتصادی فعلی، تولید است و دشمنان ضربه بر تولید کشورمان را نشانه گرفته اند که باید اقدامات لازم جهت خنثی سازی  اهداف شوم دشمنان انجام شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: پروژه ملی پایاب سد خداآفرین گام مهمی برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم است اما در سالیان گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود که پس از استقرار دولت سیزدهم، برای احیای این پروژه ملی برنامه ریزی های لازم در دستور کار قرار گرفت.

عاملی بیان کرد: مشکل اصلی پروژه ملی پایاب سد خداآفرین، تامین اعتبار لازم بود که با پیگیری های ملی و نظر مساعد رهبر معظم انقلاب مبنی بر اختصاص 6000میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به این پروژه، مشکل تامین اعتبار آن رفع شد.

وی تصریح کرد: در بیش از 2 سال گذشته برنامه افزایش یک میلیون تنی محصولات کشاورزی استان اردبیل تدوین شده که بیش از 500هزار تن از طریق پایاب سد خداآفرین با وسعت زیر کشت 36هزار و 700 هکتار اراضی کشاورزی انجام خواهد شد.

استاندار اردبیل گفت: پروژه پایاب سد خداآفرین فقط مخصوص شمال استان اردبیل نبوده بلکه ثمرات بهره برداری این پروژه در پیشرفت اقتصادی، افزایش سرانه درآمد مردم استان و ایجاد اشتغال قابل توجه، تاثیرگذار خواهد بود و سالانه حداقل 5000میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل تزریق می کند و علاوه بر این، در سطح ملی هم دارای اهمیت است.

عاملی افزود: با توجه به اهمیت ویژه پایاب سد خداآفرین در حوزه کشاورزی، یک پست برق 230 کیلوولت به عنوان مرکز اصلی تامین بار شبکه و پست های 132 و 20 کیلوولت به عنوان مراکز توزیع بار، کار نیرورسانی به همه ایستگاه های اصلی و فرعی پمپاژ آب را در مسیر 280 کیلومتری انجام خواهند داد که در مراحل پایانی عملیات اجرایی هستند.

وی تصریح کرد: پروژه پایاب سد خداآفرین دارای 43 ایستگاه اصلی پمپاژ آب است که عملیات اجرایی 14 ایستگاه در ناحیه اول عمرانی به پایان رسیده و سایر ایستگاه ها هم با درصدهای پیشرفت مختلف در حال اجرا هستند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: برای بهره برداری از پروژه پایاب سد خداآفرین در سال جاری به صورت جدی تلاش خواهد شد و 4 نقطه پایاب سد خداآفرین در 3 شهرستان استان اردبیل با انعقاد 18 قرارداد پیمانکاری و 3300میلیارد تومان در حال اجرای عملیات اجرایی است.

عاملی بیان کرد: بخشی از اراضی پایاب سد خداآفرین متعلق به مردم است و مابقی اراضی که ملی محسوب می شود در قالب تعاونی به مردم واگذار خواهد شد.

پایان خبر نادیاتور

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سالانه 5000 میلیارد تومان با تکمیل سد خدا آفرین به اقتصاد استان اردبیل تزریق می شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سالانه 5000 میلیارد تومان با تکمیل سد خدا آفرین به اقتصاد استان اردبیل تزریق می شود"، کلیک کنید.