کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران بلاتکلیف ماند

بعد ساعت ها رایزنی

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران بلاتکلیف ماند

خبر ها حاکی از بلاتکلیفی اعضای ارشد رژیم صهیونیستی در ارایه هرگونه واکنش به حمله تلافی جویانه ای است که ایران شب یکشنبه علیه این رژیم انجام داد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری نادیاتور، آن گونه که «سی ان ان» به نقل از یک مقام وابسته به تل آویو روایت می کند، جلسه چندین ساعته کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بدون تصمیم گیری درباره نحوه پاسخگویی این رژیم به حمله بی سابقه ایران، پایان یافته است.

آن گونه که از ادعا ها برمی آید، کابینه جنگ رژیم مصمم به انجام اقدامی است، اما همچنان باید درباره زمان و دامنه پاسخی که به ایران می دهد، تصمیم گیری کند.

به گفته «باراک راوید» تحلیلگر «سی ان ان»، برخی از وزرای کابینه جنگ چون «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» مدافع پاسخ سریع به ایران هستند، اما تماس تلفنی «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و توصیه او مبنی بر پرهیز از دامن زدن به تنش ها، حصول تصمیم قطعی در نشست کابینه جنگ رژیم را به تاخیر انداخت.

علاوه بر این، «اسحاق هرتزوگ» رییس رژیم صهیونیستی هم به سی ان ان گفته است که اسراییل بعد از حمله اخیر ایران دنبال جنگ نیست و «در این شرایط نیازمند موازنه هستیم.»

همچنین، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش اسراییل از پاسخ مستقیم به پرسشی درباره برنامه های اسراییل برای واکنش تلافی جویانه احتمالی خودداری کرد. او تنها به «آماده باش اسراییل در سطحی بالا در همه جبهه ها» اشاره کرد.

اما پیش از آن، بنی گانتس وزیر جنگ اسبق اسراییل و عضو کابینه جنگ بدون ذکر زمانی مشخص از واکنش تلافی جویانه این کشور سخن گفت و مدعی شد: «ما یک ایتلاف منطقه ای تشکیل خواهیم داد و ایران را در زمانی مناسب پاسخگو خواهیم کرد، آن هم به آن شکل که از دید ما درست است.»

درمجموع، آن گونه که از موضع گیری های روز گذشته مقام های آمریکایی و گزارش های منتشرشده از سوی رسانه ها استنباط می شود، واشینگتن به تل آویو فهمانده که قصدی برای درگیری مستقیم با تهران ندارد و نتانیاهو را هم برای پرهیز از چنین اقدامی تحت فشار گذاشته است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران بلاتکلیف ماند" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران بلاتکلیف ماند"، کلیک کنید.